alazzi

Trådstartare
Nu har jag för första gången sett en hovslagare som tittar på hur hästen rör sig innan de börjar sko. Tidigare så har jag bara läst om att det är så de förväntas göra men ingen har hittills gjort det på någon häst som jag har sett bli skodd.

Är jag unik? Eller har jag bara haft otur med hovslagare?

Tittar era hovslagare alltid på hästen i rörelse på hårt underlag innan de börjar att sko?

Sv: Äntligen

Min syster bytte hovslagare till sin häst i somras och det är faktiskt den första hovisen jag har mött som har kollat hur hästen rör sig, fast det var inte på hårt underlag utan jag gick/sprang en vända med honom i ridhuset före och efter skoningen.

Sv: Äntligen

Ja, när man läser här på forumet så är ju alla så perfekta :angel: så jag antog att mina tidigare olika hovslagare varit bottenskrapet... :devil:

Hade häst söder om Stockholm när jag bodde i Sverige och där fick man vara glad om man öht hittade en hovslagare som ville ta en som kund. Man hade inte mycket att säja till om direkt.

Liknande trådar

Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
732
Senast: Ajda
·
Hästvård Behöver tips om någon varit i liknande situation. Har en häst med väldigt fina hovar, dock sulöm. Tidigare ägare hade red mest på...
Svar
14
· Visningar
1 315
Senast: jemeni
·
Hästvård Hej, min häst fick en kraftig hovböld i mars o h stod på klinik i fem dagar. Väl hemma gick hon bandagerad en månad och skoddes sedan...
2
Svar
21
· Visningar
2 887
Senast: Missemus
·
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 693
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt