Äntligen!!!!

Prosit

Trådstartare
Äntligen har mina ancistrusar tillverkat en kull med bebisar!!!!!!!!!!!!!! :banana: Den skäggiga hanen har legat och tryckt i ett hål i en rot hur länge som helst, och idag simmade han iväg en sväng. Vad får man se då om inte runt 15 stycken 1-cm-stora algätarbebisar!!!!!!!! :banana: I am sooooo happy!!!! :bump:

Sv: Äntligen!!!!

Oj vad kul!

Ancistrusar är kul firrar :banana:
Jag gillar alla typer av malar och algätare. De är lite speciella. Har tänkt införskaffa ett par Bulldogpleco, dom är kanonfräcka :bump:

Jag hade massdöd i mitt akvarium i maj, bara en Johannihanne (Malawiciklid)och en Eldstjärthona överlevde :cry:.
Detta p.g.a. fiskköp från en större tysk köpcenterkedja, dessa fiskar medförde smitta. :mad:

Mina ancistrus, olika pleco, Goldenciklider och Johannihonor strök med. Jätteledsen över Goldencikliderna, hade av den gamla färgrika stammen.

Nu är akvariet konstaterat smittfritt och jag börjar så smått köpa nytt. Två Johannihonor och två Plecostromus till att börja med.

Johannihannen är mycket större än honorna så jag hoppas att han inte ska bli allt för aggresiv mot dom.

Japp!! Vår hane ser nästan ut så här, han har högre skägg:
Ancistrus-2.jpg

Här är hane och hona, hanen har skägg.
Ancistrus_dolichopterus.jpg

Visst är det roligt!? :bump:

Våra bråkade och hade sig och efter ett år hade vi mer eller mindre gett upp, men plötsligt kom det två jättekullar tätt på varandra så hela akvariet kryllade av Ancistrusbäbisar! Så algfritt har det aldrig varit...

Tur att det finns akvarieaffärer som vill ha...

Prosit skrev:
Äntligen har mina ancistrusar tillverkat en kull med bebisar!!!!!!!!!!!!!! :banana: Den skäggiga hanen har legat och tryckt i ett hål i en rot hur länge som helst, och idag simmade han iväg en sväng. Vad får man se då om inte runt 15 stycken 1-cm-stora algätarbebisar!!!!!!!! :banana: I am sooooo happy!!!! :bump:

Ja nog är det kul när firrarna förökar sig!!

Trodde för ett tag sedan att min ansictrus hanne var död. Han låg på rygg under roten och ja jag trodde han dött. Men icke, han hade bara somnat och tappat taget med munnen. Såg väldigt gulligt ut!! Han och hans fru är drygt två år nu :love:

:D Åh en sån hade jag...han lever än och min grabb har akvariet nu...köpte honom 1980 :eek: ...fast det är nog en hona om jag ser på din bild...dom knarrar om man tar upp dom i håven :D min är nog runt 15 cm lång

Liknande trådar

Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 123
Senast: squarepants
·
Gravid - 1år Nu sover Moa, kors i taket, så påbörjar iallafall berättelsen och ser hur långt jag hinner. Natten 13-14 oktober Vaknade med värkar...
2
Svar
24
· Visningar
3 040
Senast: Chlo
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 745
Övr. Hund runt den 4de januari kommer tjejen som räddade min hund hit till borlänge från göteborg,och äntligen ska vi träffas!! :banana: :bump...
Svar
12
· Visningar
1 190
Senast: Iso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama