äntligen!!!

Pippi73

Trådstartare
Här har jag inte skrivit på länge, nä inte på år faktiskt:o

Men, tänkte göra mig lite hörd nu.....

Hade för många år sedan kattuppfödning av ryssar i liten skala. Men, när dottern kom visade det sig att hon var så vansinnigt allergisk så hade inte så mycket att välja på:cry:

Nu har vi sedan några år katt igen, utekatter (bor ju på landet) och det har gått bra. Så, har dragit med henne på några utställningar och till folk med innekatter för att se hur hon reagerar och JAAAAA allergin har vuxit bort!

Så, att börja med ryssar igen var ju inte långt borta. Däremot var det inte det lättaste att hitta precis det jag ville ha. En honkatt med speciella linjer, med mina egna linjer i bakgrunden.

Efter mycket letande och prat med ryss-folk hittade jag så en honkatt som precis var parad. Nu är det bara ett par veckor kvar tills det är dax att hämta hem mitt lilla blåbär Elsa:love:
Hon har "mina" linjer på båda sidor, en mycket fin skandinavisk stamtavla.
Bildbombning kommer när hon är hämtad:banana:
 
Sv: äntligen!!!

Åh vad roligt!! Och att hitta sina linjer bakom också :bump:

Min foderhonas farfars mormors mormors mormor (pust!) är kullsyster med min Yogas mamma :D
 
Sv: äntligen!!!

Härligt!

Satsar du på att behålla den skandinaviska typen, eller "nytt och trendigt" med de usa-typade ryssarna?
 
Sv: äntligen!!!

Jag kör helt på den klassiska skandinaviska typen.

Är inte så förtjust i de amrikanska ryssarna. Har sett ryssar från alla världen hörna och en del "skrämmer" mig, bla kaninöron, siamestypade och färgade ryssar :crazy:

Nä, skandinaviskt ska det vara för mig och lilla blåbäret som hämtas veckan efter midsommar är skandinav helt igenom:)

Mina gamla linjer var av klassisk skandinavisk typ och det är där mitt hjärta finns. Jag har stora förhoppningar på lilla Elsa och kommer ta upp min uppfödning igen. Stamnamnet har ju funnits kvar under alla år fastän vilande. Så, om nå´t år eller så kommer det finnas nya S*Sihanouk´s-ryssar på marknaden :bump:
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
786
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hej, skriver denna tråden i hopp om att få andras tankar kring min situation, kanske finns det någon som varit eller är i samma sits...
2
Svar
32
· Visningar
7 063
Senast: canine
·
Katthälsa Såvitt jag förstått så räknas katter som seniorer när de passerat 7 år. (rätta mig gärna om jag har fel!) På vilket sätt ser man på dem...
2
Svar
23
· Visningar
4 410
Senast: Skjøldur
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 021
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp