ÄNTLIGEN! skandinaviska värden på Dodson!

Sv: ÄNTLIGEN! skandinaviska värden på Dodson!

.....skriver in dem när jag kommit hem ;)

Är väldigt många så är det några specifika ni söker så skriv det

Senast ändrad:

Tyvärr är mineraler m.m fortfarande i %

/kg

Safe & Sound

8,5 MJ/kg
53,9 g smrp

Leisure Mix

9,5 MJ
63,4 g smrp

Pasture mix

10 mj
68,2 g smrp

Build Up mix/cubes

12,5 MJ
101,4 g smrp

16+

11 mj
101,4 g smrp

Nu är jag inte intresserad av Dodson men vad snällt av dig att göra den här tråden. Samt bra att värdera numera är utskrivna :)

Alla har inte lätt för matematik så förstår inte Natasjas kommentar heller. Sen kan man ta sig år utan att behöva räkna något= kunskaperna faller bort.
Jag är helt tappad bakom en vagn när det gäller matematik... haha.

vilket innehåll? Vad alla fodersorter innehåller? Alltså sammansättningen? Vilken fodersort är du intresserad av?

Men h*n har ju HÄMTAT broschyrer, rent fysiskt.

So!!!!!!!!!
That don´t tell me squat!
Jag vill vet vad mina häster äter.
Närings vard äv alla dessa Dodson, Mustange, KRAFFT mm är nästa samma som dom gamle sades foder, havre, majs, korn.....som är själva grunden i alla dom kraft foder producenter! (vete änses som ett dålig hästfoder som man kan hitta i månge färdig foder)

Föresten en del har hö som bas :up:

So!!!!!!!!!
That don´t tell me squat!
Jag vill vet vad mina häster äter.
Närings vard äv alla dessa Dodson, Mustange, KRAFFT mm är nästa samma som dom gamle sades foder, havre, majs, korn.....som är själva grunden i alla dom kraft foder producenter! (vete änses som ett dålig hästfoder som man kan hitta i månge färdig foder)

Föresten en del har hö som bas :up:

Hur ska h*n kunna länka till broschyrerna h*n hämtat rent fysiskt? Du e för rolig du.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 111
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 940
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Foder (i detta fall storbalsensilage, TS ligger kring 60% men det finns nåt blötare parti med som jag dock inte sett än) som är...
Svar
14
· Visningar
1 432
Foder & Strö Jag äger en dräktig sak som matvägrar i tid och otid. Hon går in i högdräktighet i slutet på januari/början på februari. När hon inte...
Svar
2
· Visningar
1 073
Senast: elle12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama