Äntligen - nya spermaimporter!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare simplythetruth
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 3 770
S

simplythetruth

Med tanke på att jag är rätt besviken på hingstarna som visades på bruksprovet så är det rent ut sagt skitkul att se listan på de nya spermaimporterna för i år!

Stalypso, Chico's Boy och Clinton I! :bow:

Hampton och Insterburg! :bow:

Det finns hopp även för årets betäckningsäsong!

Hela listan:

http://www.asvh.se/document/spermaimporter_08.pdf

Sv: Äntligen - nya spermaimporter!

Med tanke på att jag är rätt besviken på hingstarna som visades på bruksprovet så är det rent ut sagt skitkul att se listan på de nya spermaimporterna för i år!

Stalypso, Chico's Boy och Clinton I! :bow:

Hampton och Insterburg! :bow:

Det finns hopp även för årets betäckningsäsong!

Hela listan:

http://www.asvh.se/document/spermaimporter_08.pdf

Sandro Boy är skriven som en son till Sandreo :D. Men han är precis som namnet säger en son till Sandro....Ville bara klargöra detta ;)

Äntligen – Insterburg!:banana:

Visste inte att han gick på semin? Trodde hans ägare bara körde naturlig betäckning. Jättekul i vilket fall som helst! Skulle gääärna använda honom.

Någon som har sett Floresco? :)

kl

Någon som har koll på vad en semineringsdos med fryst är? Fick för mig att det är tre strån, räcker det då till tre insemineringar? Vet ni någon sida med tyska dräktighetsprocenter? Det är Sandro Boy jag har kollat lite på.

Tyskarna har ingen offentlig dräktighetsprocent och går sällan ut med det.

OK, så då kan man inte alls få fram hur han är på fryst. Vissa fungerar väldigt bra på det och andra inte alls. Jag ska nog försöka kontakta importören och se om jag kan få något svar därifrån.

Jag håller med om att det var riktigt kul att se de nya spermainporterna och då framförallt Stalypso. Hans stam tallar för sig själv!! Är det någon som har sett honom eller har mer info om honom? Jag funderar starkt på att använda honom i år så därför skulle jag bli överlycklig om någon har mer info om honom!

Stalypso är riktigt fin!! Han är en het kandidat till mitt sto! Kollade lite mer på Clinton 1, även han ser väldigt fin ut, det stod dock inte vad han skulle kosta och vad jag förstår så kommer han antagligen inte att bli billig. Någon som har koll?

En fråga från en nybörjare; verkar alla på fryst som är med på listan, eller får man tag på tai från dem?

En fråga från en nybörjare; verkar alla på fryst som är med på listan, eller får man tag på tai från dem?
Det måste du kolla med varje hingst då det inte går att säga generellt.

Ok! :p

Är vääldigt sugen på Sandro till mitt sto, men blir ju inte billigt precis :crazy:

OK, så då kan man inte alls få fram hur han är på fryst. Vissa fungerar väldigt bra på det och andra inte alls. Jag ska nog försöka kontakta importören och se om jag kan få något svar därifrån.

*delvis knapplån*

Sandro Boy har tyvärr inte någon bra semin (inte förra året i alla fall). Många som inte fick dräktigt. Men det kan funka bättre i år.... Mycket pengar om det inte funkar bara....

Stalypso ska däremot ha bra semin. Hade några kompisar som betäckte med honom och fick dräktigt, något sto betäcktes två gånger men så kan det bli (allt hänger inte bara på hingsten :D ).

Åå äntligen så är det inte så svårt med hingstvalet längre :banana:

Stalypso! :love:

Tror ni det fungerar bra ihop med ett sto e. Indorado ue. Zuidhorn?

*delvis knapplån*

Sandro Boy har tyvärr inte någon bra semin (inte förra året i alla fall). Många som inte fick dräktigt. Men det kan funka bättre i år.... Mycket pengar om det inte funkar bara....

Stalypso ska däremot ha bra semin. Hade några kompisar som betäckte med honom och fick dräktigt, något sto betäcktes två gånger men så kan det bli (allt hänger inte bara på hingsten :D ).

Jag ringde importören av Sandro Boys frysta, och i nästa vecka får de veta hur hans frysta sperma var förra året, alltså de föl som kommer i år, jag skulle åtekomma då. På AI är han OK, men det finns ju bara hos PS, ingen TAI finns. För några år sedan ville de ta in på honom, men då var kvaliteten för dålig enligt dem, men den skulle vara bättre nu, som sagt i nästa vecka vet de mer exakt om det.
Var kommer din information om förra årets dräktighet ifrån om inte ens importören har lyckats få fram det ännu?

Liknande trådar

Avel Två veckor till årets första treårstest, så nu drar jag igång denna tråden igen! :) Här diskuterar vi alltså de hingstar som godkändes...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
10 965
Senast: athena
·
C
Avel Nu har AVN blivit färdiga med användningsråden för de nygodkända hingstarna :bow: Allt är koierat från ridsports hemsida... Så här...
Svar
14
· Visningar
3 797
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka