Äntligen hemma!!

rubytoo

Trådstartare
Idag fick vi hämta hem Fhanny. Och gissa om att Ruby blev glad, hon sprang upp i lastbilen. ännu gladare blev hon när hon fick komma ut i hagen en stund. Dock så är ju Fhanny under behandling och får tyvärr inte vara ute hela dagen nu men en liten runda tyckte jag att de kunde få springa efter snart 14 dagar i Helsingborg

F080723005.jpg

F080723016.jpg

F080723050.jpg

Izzie och charm visste varken ut eller in när Ruby drog repor i hagen
I080723015.jpg

Visst har Izzie likheter med en arab på denna bilden??
I080723007.jpg

Och såhär ser halsen ut idag, visst är den mindre svullen idag??? Eller är jag bara för hoppfull??
F080723056.jpg

I förrgår:
DSC00614.jpg

Sv: Äntligen hemma!!

Jag tycker också det ser mindre svullet ut idag:)
Vad skönt att de är hemma nu, hon ser ju pigg ut lilltjejen;)

ser ut o vara mindre svullen nu.

vad har hänt med henne ?

Hon fick en reaktion på ett prov i luftvägarna efter misstanke om Rodococcus bakterier.

Hon stod i Helsingborg för diarreé och dåliga blodvärden från början. Nu hade vi tur att det inte var Rodococcus utan en vanlig infektion.

Dock så fick hon en reaktion på provtagningen i halsen vilket givit henne en stor svullnad på undersidan av halsen och därför fick hon stå kvar ytterliggare en vecka då de misstänker att det blivit en böld

Åh, fy vad tråkigt med komplikationer till följd av något annat.

Skönt att hon är hemma och hoppas att hon kommer att bli bra fort.

Dina hästar är som alltid väldigt fina.

Idag ser det inte så kul ut :(

Såhär svullet är det:

080725004.jpg

Från sidan lite närmare:

080725007.jpg

Ja vad tycker ni???

Jag tycker tyvärr att det ser mer svullet ut nu än korten du la in den 23:e. Har vetrinärerna sagt något om hur du ska agera om svullnaden ökar?
Jag hoppas att svullnaden lägger sig igen. Kram/Sar

Jag ringde direkt till Helsingborg så vi har en plan om det skulle öka. Det kan vara så att bölden håller på att mogna också.

Jag hoppas att det går ner :crazy: så vi slipper tömma den med narkos och allt

Tänkte uppdatera med ny bild från idag.

080727044.jpg

080727042.jpg

Idag är hon dock lite piggare men svullnaden vill inte lägga sig något tycker jag :(

*kl*

Liten uppdatering.

I onsdags fick vi köra upp henne igen då halsen svullnat upp mer. Misstankar om andra saker kom då upp.

men idag har alla provsvar kommit och de är alla negativa dock så har de idag sett att det är en böld som ligger under halsvenen vilket innebär att hon tyvärr måste sövas på måndag och opereras

Nej vad tråkigt. Hoppas operationen går bra. Hon är väldigt fin ditt föl. Mitt föl som är 8 veckor imorgon fick också inflamation i blodkärlet i halsen när hon behandlades med antibiotika mot infektion när hon var 1 vecka gammal. Men det blev inget alvarligt av det. Håller tummarna för dig och fölis. :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 776
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 203
Samhälle Jag vet att många här inte direkt bor i stora städer utan lite mer på landet. Själv bor jag så långt ut att det här med TV, telefon och...
2
Svar
26
· Visningar
2 462
Senast: athena
·
Katthälsa Bengi (som är minst 13 men ev betydligt äldre, då han dök upp hos oss 2006 från typ ingenstans) har varit jättedålig en tid. Han har...
2
Svar
22
· Visningar
10 069
Senast: mollyphlox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka