Antiskall halsband?

Sv: Antiskall halsband?

Usch, sånt där använder bara lata människor som inte orkar ta tag i problemen på egen hand. :mad:

Dessutom är skall i allmänhet ett naturligt beteende. jag tycker inte att man ska hindra hunden från att skälla helt eller skrämma/plåga den i samband med det. Har du inte pondus nog själv kanske du ska jobba med den istället. Min åsikt.

vad vet du om min pondus?

Som jag tidigare skrev så är orsaken:
Jag jobbar hemmifrån, vilket innebär att jag måste ta telefon samtal, kan inte springa ifrån för att lillan skäller...
Allternativet är att de är inne hela dagen utom när jag går ut och rastar dom.
Det funkar ju det också. men just det där att ha dörren öppen så de kan gå u och in är väldigt skönt, då kan de leka/busa ute istället för bakom ryggen på mig.

Den äldre hunden har aldrig skällt, men "valpen" har börjat göra det och än har ingen granne klagat men det är nog bara en tidsfråga.

Mina hundar är aldrig ensama hemma.
Jag KAN alltså inte gå ifrån när hon skäller.
Jag HAR inga proplem att få henne tyst om jag går ut och säger till henne.

Jag tror alltså att detta kommer att hjälpa på min hund.
Hon är rätt vek, ingen tuffing, hon skäller för att folk går förbi (inte nära, har ”hagen” precis vid ytterdörren och man måste gå in i trädgården för att komma dit)
Hon är väldigt öppen/glad i folk så tror inte det är direkt rädsla utan mer typ ”hej”
Och den äldre tiken har aldrig brytt sig, men har upptäckt att även hon nu visar intresse för folk som går förbi #mrrr#
Det gäller att få stop på detta innan det blir ett stort problem…
Försöka duger ju!

Då är frågan vilket märke är bäst?
Har varit i närmaste hund butik och där hade de något som hette nultivet kostade 990:- för den biligaste och uppåt.
Har hittat ett par på nätet också de kostar alla över tusen lappen + frakt.
Så frågan är om det här ”biliga” är av bra kvalité?
Jag lägger ju för någon 100 lapp till och får ett bättre, de är ju så otroligt dyra ändå så en hundring mer eller mindre…

jag har multivet och tycker den är super!!!! så kör på den. det man ska tänka på, vilket jag tror gäller alla dessa oavsett märke är att om de inte är annvända på några dagar så kan man behöva knacka dom lite lätt i bordet eller skrapa med en nål i utsprutet för att öppna hålet. det kan torka igen lite när de inte annvänds. fast de e inga problem.

Tack!
Då ska jag köpa ett sånt nästa gång jag är i stan.
"julklapp" till "Lillan":rofl:

Usch, sånt där använder bara lata människor som inte orkar ta tag i problemen på egen hand. :mad:

Dessutom är skall i allmänhet ett naturligt beteende. jag tycker inte att man ska hindra hunden från att skälla helt eller skrämma/plåga den i samband med det. Har du inte pondus nog själv kanske du ska jobba med den istället. Min åsikt.

Kan du då förklara hur man ska gå till väga för att träna en hund att inte skälla när man själv inte är där? :crazy:
Som Radon skrev, många hundar skäller inte när husse/matte är hemma, för att dom vet att dom inte FÅR...
Men som man säger "när katten är borta dansar råttorna på borden..." ;)
Hur ska man då göra om man sitter på jobbet 3km bort och vet att hunden skäller varje gång de går någon i trappen?

Det går ju inte att låta sej vräkas för att man avfärdar det som ett naturligt beteende.
Dessutom kan ju situationen vara så att det går folk i trappen var femte minut, ska hunden då passa och skälla på ALLA så blir det nog lätt en stressgrejj för hunden.

precis så tänker jag med. och jag bryr mig faktiskt inte särsklit mycket när folk säger att hunden ska få skälla för att det är dens beteende och att den mår dåligt av att inte få skälla.

om man "tränar" bort skallet - så är det väl samma sak som halsbandet! för när man tränar bort skallet så "tvingar" man ju hunden att avra tyst - så då borde den väl må lika dåligt då - oavsett om det är en människa som säger tyst (eller ska dom ge hunden godis varje gång den är tyst?????,kul jobb och fet hund) eller ett halsband som ger direkt förstärkning.

Köpte det i går!
I går fick hon bara ha det på sig med avstängd knapp, så hon blev van att ha det på sig och förhoppningsvis inte förknippar duschen med halsbandet.

I dag har vi nu i eftermiddag provat, satt ute i rast gården så jag hade full koll.
Första skalet kom och hon rykte till vilket jag då förstärkte med ”stackars lilla hund” och tröstande klapp.:D

Sedan blev det inte mer skall, till sist frös jag så mycket så jag stängde av halsbandet, men lät henne ha det på sig och gick in.
Inte ett pip där ute på 15 minuter.

Då tyckte jag det kunde räcka för i dag och tog in dom.
Nu tror jag inte att det var sista gången hon skällde i rastgården, så vi ska göra om det i morgon igen med att jag sitter därute när halsbandet är aktiverat.

Än så länge verkar det funka jättebra!
Hade dom ute ca en halvtimme i dag, med halsbandet påslaget.
Hörde några enstaka skall men blev omedelbart tyst, gick en 5 min sedan kom det ETT skall och sedan tyst:)
Så håll hon på, hon har alltså inte slutat helt att skälla, men det blir bara ett eller två sedan är där tyst:banana:

:bump:Kan nästan till 100% lova dig att du kommer att få en mkt mera harmonisk hund.Våra har blivit trygga i att de INTE behöver vara den som "Vaktar lägret" när flockledaren är ute.De sover och ser allmänt nöjda ut.Innan,var de våta runt munnen och stora uppspärrade rödsprängda ögon,av allt skällande.
Pavlos hundar,detta är ett bra exempel där man kan påvisa att hans teori håller.
:rofl:

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Någon som har tips på ett snyggt, lite längre halsband som köpts till hyggligt pris? Var hittade du det? Helst i Sverige. Typ som...
Svar
0
· Visningar
219
Senast: Rie
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
356
Senast: alex.ha
·
Övr. Katt Hej! Vi funderar på att skaffa ett GPS-halsband till vår utekatt och undrar vilka erfarenheter ni har av sådana. Vilket är mest prisvärt...
2
Svar
33
· Visningar
1 596
Senast: Emmmmma
·
Övr. Katt Vi ska flytta ut på landet och har en innekatt (exotic) som jag funderar på ska börja få gå ut dagtid då vi bor lång ifrån en väg och...
Svar
3
· Visningar
231
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka