Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad är ASV14?Han går ute på dygn i gräshage.
Varierar mellan två olika flughuvor och helt utan huva för att undvika skav.
Sprayar med Absorbine Ultra Shield på kroppen.
Smörjer med Skillingaryd på skapet och runt ögonen.
Smörjer på, under och runt svansroten med ASV14.
Smörjer den rosa nosen med Helosan Sol eller annan solskyddskräm.
En himla massa kladd blir det!
Dygnet runt i gräshage/ naturbete. Mycket flygfän, speciellt bromsar och fäflugor (vidriga!!!).Kort och gott; hur preppar du din häst för att klara flugorna? Spray, kräm, täcke, mössa? Vaf tycker du funkar bäst? Skriv även hur länge dom är ute dygnet runt/dagtid/nattetid/gräs/grushage?
Mina står inne dagtid på logen helskugga, porten står öppen, jag har satt för tråd i öppningen ( utan ström) så dom får frisk luft och kan se ut. På nätterna går dom i stora gräshagar ( äter sig tjocka) med flugtäcke, huva div.salva och spray.Kort och gott; hur preppar du din häst för att klara flugorna? Spray, kräm, täcke, mössa? Vaf tycker du funkar bäst? Skriv även hur länge dom är ute dygnet runt/dagtid/nattetid/gräs/grushage?
AVS14. Ett klådstillande, mjukgörande preparat.Vad är ASV14?
Se @Alexandra_W s svar, jag slant lite på tangenterna bara.Vad är ASV14?
Då kanske den här hästen bara har otur, eller ett riktigt dåligt täcke.Jag har aldrig haft några större problem med kryp under insektstäcket. Någon enstaka gång (under de 10+ år jag haft täcken) har en broms kommit under. Men ytterst sällsynt.
Kort och gott; hur preppar du din häst för att klara flugorna? Spray, kräm, täcke, mössa? Vaf tycker du funkar bäst? Skriv även hur länge dom är ute dygnet runt/dagtid/nattetid/gräs/grushage?
Jag har lyxat till det genom att ha hagar vid sjön till mina hästar.
Eländet blåser bort.