Antidepp och extrem trötthet?

Sv: Antidepp och extrem trötthet?

KL

Nu har det ju gått ett tag sedan jag började med Sertralin och jag märker ändå en viss skillnad. Är fortfarande trött men inte lika illa som förut. Däremot har jag fått svårt att somna, spelar ingen roll även om jag är jättetrött. Mamma tycker att jag har börjat låta gladare och skrattar mer, och det kanske kan stämma.

Helst av allt skulle jag vilja sluta med medicinen helt eftersom det känns som om levern tar så mycket stryk. Vore det dumt att sluta snart? Min läkare sa i våras att jag under sommaren kunde börja trappa ner och minska på dosen, men istället fick jag ju den nya medicinen.
 
Sv: Antidepp och extrem trötthet?

KL

Jag äter Citalopram sedan flera år tillbaka och medicinen gör mig inte trött. Så precis som det skrivits tidigare så reagerar alla olika. (Dock har jag en annan medicin sen förra året pga annan sjukdom och den + sjukdomen i sig gör mig trött.)
 
Sv: Antidepp och extrem trötthet?

Jag åt citalopram ett tag och var konstant trött! Trött, trött, trött, alltid! Kunde inte köra bil knappt, orkade inte rida, orkade ingenting. Kommer inte ihåg om jag drömde mycket, kommer bara ihåg hur trött jag var jämt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag hoppas att någon har någon tanke eller själv har upplevt eller vet, har testat Citalopram själv osv. Jag har nu tagit Citalopram i...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 182
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 188
Senast: Yrsel
·
Småbarn Dottern är ganska nyss fyllda 2 år. Hon har aldrig sovit en hel natt i sitt liv (om en med hel natt menar från nattning ca 21 till...
Svar
7
· Visningar
1 917
Senast: inverterad
·
Kropp & Själ Jag har länge tänkt på det här men jag har aldrig kommit till skott att faktiskt skriva om det. Men nu skulle jag behöva era tankar och...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 532
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp