Anti-skällhalsband, fungerar mot morrande?

I

ImFabulous

Okej.. Då har jag bara en enkel fråga: Någon som vet om ett anti-skällhalsband fungerar mot morrande?

Blir totalt desperat på min JRT som morrar åt allt i sin egen storlek: Kaniner, katter, hundar, barn. Jämt, utan undantag. Han visar ingen aggression, utan går undan och morrar trots många olika försök att få honom att sluta.

Åter till ämnet, någon som har erfarenhet av "Anti-skällhalsband"?

Sv: Anti-skällhalsband, fungerar mot morrande?

Går undan och morrar = osäker

Fundera över det där anti-skällhalsbandet en gång till...

Försök lära honom att ignorera det istället, det är det han behöver... Sen är ju inte det lätt på något sätt, men om du bestraffar en osäker hund så blir den ju bara ännu mer osäker... eller hur? och osäkra hundar blir ju tillslut farliga om man har otur... Filosofera över hur man kan lära honom att ignorera det... Kanske behöver han gå fram och hälsa? Kanske behöver han distraheras? Eller kanske har någon som är bättre på hunduppfostran än jag en bättre ide på hur man ska lösa det? MEn jag tror inte alls på antiskällhalsband till en hund som på beskrivning verkar enbart osäker (Russlarna brukar ju ha för vana att låta tuffare än dom är så man luras ju lätt av det, men backar han undan så har han ju knappast mod nog att jaga undan dem...)

Går undan och morrar = osäker

Fundera över det där anti-skällhalsbandet en gång till...

Försök lära honom att ignorera det istället, det är det han behöver... Sen är ju inte det lätt på något sätt, men om du bestraffar en osäker hund så blir den ju bara ännu mer osäker... eller hur? och osäkra hundar blir ju tillslut farliga om man har otur... Filosofera över hur man kan lära honom att ignorera det... Kanske behöver han gå fram och hälsa? Kanske behöver han distraheras? Eller kanske har någon som är bättre på hunduppfostran än jag en bättre ide på hur man ska lösa det? MEn jag tror inte alls på antiskällhalsband till en hund som på beskrivning verkar enbart osäker (Russlarna brukar ju ha för vana att låta tuffare än dom är så man luras ju lätt av det, men backar han undan så har han ju knappast mod nog att jaga undan dem...)

tyvärr hjälper inget av det du skriver om. Om man försöker få honom att hälsa eller komma i närkontakt med t ex en katt eller ett barn, skäller han till, blir stel som en pinne och vänder bort huvudet och gör sitt yttersta för att få springa därifrån.
det fungerar inte heller att försöka distrahera honom, t ex genom att gosa med honom, prata snällt, klappa och klia osv. Han morrar och morrar tills en bra stund efter att "föremålet" försvunnit.
(Dock gör han det inte när han är ensam med andra hundar, katter eller barn, utan bara när en vuxen människa finns med)
Mycket konstigt beteende.

Han är 12 år gammal, och har nog gjort såhär i större delen av sitt liv. Jag är hans tredje hem, så jag vet inte riktigt hur det kan ha blivit såhär.

Fast jag fick inget svar på min fråga: Fungerar anti-skällhalsband mot morrande ?

Liknande trådar

H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 425
Senast: Bulldoozer
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 410
Senast: Migo
·
Hundavel & Ras Jag ska inte skaffa hund. Nej, det ska jag alltså inte. Nix, näpp, nein. Inte alls. Men... Som förberedelse inför den dagen jag känner...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 789
Senast: Acto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok ... Och fortsatte gjorde du. Som en vålnad smög du längs väggarna i många år och ansträngde dig för att liksom smälta in i tapeten. Och...
Svar
1
· Visningar
898
Senast: enough
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka