Antal steg i dressyrprogram

sweet_knorven

Trådstartare
Om det står att man ska rygga t.ex. 5 steg eller skritta 3-5 steg hur räknar man då?

Om man räknar med alla benen så hinner man ju inte röra sig framåt/bakåt innan det är dags för den nya rörelsen. På ridskolan kommer jag ihåg att jag räknade hur många steg frambenen tog när vi skulle göra avsaktning till skritt, skritta 5 steg och sen trava. För mig känns et mest vettigt att göra så men man vet aldrig, kan ju vara på något annat sätt också. Så, hur ska man räkna när det står x antal steg?

Sv: Antal steg i dressyrprogram

Det är väl "hela steg" som räknas. Annars blir det väl fotförflyttning, och det blir ju fler "steg". Eller nåt? :confused:

frambensflyttningar tror jag.. har alltid räknat de i af:S

eftersom ryggningen i princip är tvåtaktig spelar det ju ingen roll om man räknar fram el bakben :idea:

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 208
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
721
Senast: Elo
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 180
Senast: Anna-Bella
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 983
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård