Antal starter per dag?

Excall

Trådstartare
Hej,

finns det nån som vet om det finns någon regel i tr som säger hur många starter ett ekipage (dvs samma ryttare o häst) får göra per dag?
Kan samma ekipage vara anmält till tre klasser, jag menar lokal ponny hopptävling.
Hittade inget i tr men jag läste kanske i varenda paragraf, hittade några regler om samma häst men olika ryttare i samma klass men det hjälpte inte.

excall

Sv: Antal starter per dag?

Ja tror att de är så att man inte får starta en häst mer än 2 klasser på en dag! ska inte säga hundra men hhar för mig att det va nåt sånt!

Jag tror att man får starta tre klasser på samma häst på lokala tävlingar och två klasser på regionala.
Jag har ialla fall ridit tre klasser på samma häst på en lokal tävling och det var ingen som sa något om det

hej, det brukar stå i propositionerna, men på tränings tävlingar brukar mea få starta 3 ggr.:rofl:

Ja det stämmer.

Men en ponny får gå 2 ggr i samma klass med olika ryttare.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
26
· Visningar
2 310
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 644
Senast: Cambrie
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 289
Senast: Jeps
·
Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 834
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka