ansträngda ben

C

coletessan

när ni har tränat hårt eller tävlat så hästens ben har blivit ansträngda vad gör ni med benen då? Eller ni gör inget alls?
gör ni något annat med hästen när den jobbat hårt?
tacksam för svar

Sv: ansträngda ben

Har min häst haft ett hårdare träningspass så använder jag mig av kyllera.
Om man ska spola hästens ben så behöver den spolas ca. 20 min på varje ben för att det ska ha någon effekt. Det räcker inte att spola av den lite grann.
Jag tycker att kyllera är kanon.

Sv: ansträngda ben

Jag kyler benen med antingen Swede Clay/Isbalsam/Isspray/Ice Gel/Liniment Blue. (Jag använder bara en av produkterna i taget, inte allihop samtidigt).

Jag stretchar hästen oftast också, och lindar ev. med Back on Track.

Mvh Huntress :)

Liknande trådar

Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 958
Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
673
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 403
Hästvård Hästen står med stort bandage som kombinerats med en gipsskena på framsidan benet. Gipsskenan går in under hovens tådel och följer benet...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka