Ansiktshår

Stekspaden

Trådstartare
Det kan väl inte bara vara jag som har massa fjun i ansiktet? Hela jag är liksom småfunig och nu med åldern ses det mer, speciellt när man ska måla ansiktet...
Har rakat med rakhyvel i alla år men vill testa något nytt, att vaxa var inte min grej och skäggstråna drar jag ut med pincett...
Börjar få väldigt mycket riktad reklam för rakapparater, speciellt en som ser ut som ett läppstift.
Ni som tar bort, hur gör ni?
 
Det kan väl inte bara vara jag som har massa fjun i ansiktet? Hela jag är liksom småfunig och nu med åldern ses det mer, speciellt när man ska måla ansiktet...
Har rakat med rakhyvel i alla år men vill testa något nytt, att vaxa var inte min grej och skäggstråna drar jag ut med pincett...
Börjar få väldigt mycket riktad reklam för rakapparater, speciellt en som ser ut som ett läppstift.
Ni som tar bort, hur gör ni?

Jag har börjat använda vanlig herrhyvel över hela ansiktet :) tycker det funkar prima!
 
Det kan väl inte bara vara jag som har massa fjun i ansiktet? Hela jag är liksom småfunig och nu med åldern ses det mer, speciellt när man ska måla ansiktet...
Har rakat med rakhyvel i alla år men vill testa något nytt, att vaxa var inte min grej och skäggstråna drar jag ut med pincett...
Börjar få väldigt mycket riktad reklam för rakapparater, speciellt en som ser ut som ett läppstift.
Ni som tar bort, hur gör ni?
Har du testat en epilator?
 
Jag tar bort luddet med en nästrimmer. Jag har ludd i hela ansiktet som är ljust. Syns ganska tydligt och blir typ en halv cm på sina ställen. Kör trimmern ca 1ggr per vecka. Fördelen är att det aldrig blir slätrakat så att det blir blankt. Det ser nog ganska naturligt minikort ut istället. Tar typ 1 min.

Jag brukar för övrigt kalla det ”ludret”:o:D

Mvh Miks
 
Pincett användes ju flitigt när jag var tonåring på 90-talet och då har många av dom som hoppade bort ögonbrynen aldrig fått tillbaka sina bryn igen.
Tänker att det mest effektiva på lång sikt borde vara att plocka med pincett om man inte har jättemycket hår.
Någon som kan bekräfta att det stämmer? Har tyvärr själv inga riktiga bevis mer än vad kompisar påstår Ang deras bryn
 
Blir det inte värre (tjockare)av att raka eller är det bara en myt?

Jag hade en bekant som är läkare som skrattade högt och länge när jag frågade hen om saken. Det fanns enligt hen absolut inga fysiologiska grunder alls för att stråna skulle bli tjockare. Så jag försöker släppa den föreställningen även om det ibland känns som att pälsen mörknar och styvnar från år till år :cautious:
 
Jag hade en bekant som är läkare som skrattade högt och länge när jag frågade hen om saken. Det fanns enligt hen absolut inga fysiologiska grunder alls för att stråna skulle bli tjockare. Så jag försöker släppa den föreställningen även om det ibland känns som att pälsen mörknar och styvnar från år till år :cautious:

Det är nog bara åldern :D jag får dra 2-3 grova strån på hakan regelbundet!
 
Pincett användes ju flitigt när jag var tonåring på 90-talet och då har många av dom som hoppade bort ögonbrynen aldrig fått tillbaka sina bryn igen.
Tänker att det mest effektiva på lång sikt borde vara att plocka med pincett om man inte har jättemycket hår.
Någon som kan bekräfta att det stämmer? Har tyvärr själv inga riktiga bevis mer än vad kompisar påstår Ang deras bryn
Jag plockar mina ögonbryn och har gjort sedan 90-talet. Mina har då rakt inte försvunnit.
 
Åh! Det finns fler än jag som periodvis brukar vara skäggiga damen! Och de där skäggstråna på hakan verkar föröka sig för varje år... snart är jag nog lika skäggig som min sambo.:D

Epilator är ett enligt mig ett tortyrredskap och det finns en speciell plats i h#lvetet till den som uppfann den.
 
Många tror jag trådar bort luddet i ansiktet. Skall enligt utsago göra väldigt ont dock.

hårborttagning med laser kanske inte är så effektiva än att de kan ta så små fjun.
 
Jag har aldrig ens tänkt tanken på att det är något som ska åtgärdas, hela kroppen är ju hårig, det är så människor är. Blir alldeles matt av hur många sätt det finns för kvinnor att anpassa sitt utseende 😔 Vill jag sminka mig så använder jag lite mineralpuder och upplever att en ren, mjuk borste efteråt gör håren "osynliga" och rena igen så det inte ser konstigt ut. Mina hår är visserligen ljusa men ovanligt långa 😁 Eller så tar alla andra bort sina kanske inser jag nu när jag läst denna tråden...? Desto större anledning för mig att inte ta bort dem.
 
Blir det inte värre (tjockare)av att raka eller är det bara en myt?
Det är en myt. Ett hårstrå som klipps av har ju den tjocklek den har vid ögonblicket det klipps. Ett hårstrå som växer ut tills det nått sin fulla längd och sedan ramlar av för att ersättas av ett nytt är ju tunt i början av tillväxtfasen och ju mer det växer så ju grövre blir det, oavsett om det klipps eller inte, början på hårstrået är dock lika tunt och fint hela tiden.
 
Alla har väll hår i ansiktet? Jag har en del långa grova hår på hakan, värre blir det eftersom jag liksom inte kan låta bli att rycka i dom jämt och ständigt. Då blir de krulliga och växer åt alla möjliga håll. Generellt försöker jag att inte bry mig men plockar en del grova mörka hår som sticker ut lite här och där.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 973
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 836
Senast: Tofs
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
844
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Ursäkta den luddiga titeln, tänkte rätt länge men kom inte på något bättre. Ber också om ursäkt på förhand för att det här troligtvis...
2
Svar
20
· Visningar
2 455
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp