Anpassad upplösning...

gul_zebra

Trådstartare
Hur ska jag koda för att min hemsidas upplösning ska anpassas efter datorn?

Blir ju urkonstigt om man har för lågt, bara en massa scrollande... :crazy:
 
Sv: Anpassad upplösning...

Nja det enklaste är en fast faktist och scrollning ska enbart vara lodrätt aldrig vågrätt.

Men ska du ha dynamisk så blir det CSS och % fast det kan se väldigt knäppt ut om användaren har exemelvis favoriter till vänster eller har minskat sitt fönster.
 
Sv: Anpassad upplösning...

Fast om jag tar bort scrollningen helt så kan man väl inte se sidan ordentligt ändå i för låg upplösning? På lilla datorn här hemma får man scrolla ner för att se menyn, meningen är att den ska vara framme hela tiden (använder iframes)

Resten fattar jag inte riktigt hur du menar. Jag är skitdålig på sånt här :o
 
Sv: Anpassad upplösning...

Nja nu vet jag ju inte hur du har gjort och att man ska scolla ner för att se menyn är ju ingen höjdare. kanske skippa iframe och använda layer istället
 
Sv: Anpassad upplösning...

Nej precis. Och åt sidan för att komma åt hela menyn också... Skitstörigt :crazy:

Hmm, vad är layer? På vilket sätt är det bättre än iframes?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Svårt få till en vettig rubrik. Men hur fungerar det egentligen i följande scenario: Fast heltidsjobb. Sjukskriven 50% sen flera år...
2
Svar
20
· Visningar
1 681
Kropp & Själ Läkaren frågade idag om jag funderat på sjukersättning. Jag svarade att jag inte är där än. För jag tror att FK kommer att kräva att...
2
Svar
21
· Visningar
2 588
Senast: Alexandra_W
·
IT & mobiler Har fått ett mail om att facebook mottagit en begäran om att återställa mitt lösenord, och en kod i mailet. Jag har ju som ni kanske kan...
Svar
12
· Visningar
635
Senast: tgd
·
Samhälle Nästa vecka ska vi åka till Stockholm. Det är jag och min man, tre av våra barn (11, 13, 14) och hunden. Vi har bytt bostad med en annan...
2
Svar
29
· Visningar
1 351
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp