MiniLi
Trådstartare
Jag förstår vad du menar. Gällande det ekonomiska handlar det för min del att jag nu 40 år gammal med heltidsjobb har vant mig vid vissa saker. Jag var nöjd som student eller på deltidsjobb med skitlön. För min del handlar det om att vänja sig vid något annat och att fundera på hir jag vill leva. Vill jag ha häst eller shoppa kläder eller resa? Vad vill jag prioritera?
Sen handlar det för mig om att jag idag har mindre energi än för 40 år sedan. Det tar jag igen genom att prioritera och det jag prioriterar väljer jag också att köpa in tjänster för.
Ja så känner jag också. Det är liksom inte aktuellt att flytta till sämre lägenhet eller sluta gå på restaurang för att minska kostnaderna.
Och håller med om energin.. eller om det kanske var så att jag har fler saker i livet nu som tar energi.
Jag jobbar tex ganska mycket och har ett jobb jag blir oerhört trött av.
Men jag vill ju gärna få ihop allt
Ja det är nog viktigt! Jag behöver inte ha någon superhäst men vill garanterat göra en satsning liksom på min egen nivå.Jag hade inget långt uppehåll men funderade lite över ett år för om jag verkligen ville ha häst, med allt vad det innebär.
Efter det kom jag fram till att jag vill ha det men på ett annat sätt en innan
Har valt en mer hobbyridningshäst, billig i inköp, ung men jag har inga tävlingsambitioner.
Sen har jag valt att ha henne på lösdrift där jag inte behöver åka ut varje dag!
Var livrädd då hästen jag hade innan uppehållet skadade sig ganska ofta och var ganska dyr i drift. Stod i ett stall där det var mycket tjaffs och stalljourer som tog upp både min tid och ork. Men det har funkat jättebra med min nya och jag är väldigt glad att jag köpte häst igen
Det jag vill ha sagt är att fundera på HUR du vill ha häst, vad du vill få ut av det
Det var att rida i skogen och ha häst mer lättsamt som tog död på min motivation sist, så det är annat jag vill ha