ännu fler "dumma" frågor

L

lyckorna

ännu fler \"dumma\" frågor

Nu börjar det bli lite nervöst det är ju inte långt kvar innan den 8 maj då våran distansdubut skall ske. :)
Är det Ok att rida i en Kortärmad pike´tröja ?
Vart är det lättast att hitta pulsen på hästen ?

Det var nog allt just nu !!

//Maria

Re: ännu fler \"dumma\" frågor

Det är helt ok att rida i en kortärmad pike tröja. men ta med dig en långärmad tröja oxå som du kan ta av dig efter vägen. Det är inte så kul att frysa ;)

Pulsen hittar du lättast bakom vänstra frambenet.
Ett tips är att köpa ett stetoskop på tex apoteket (om de inte har hemma kan de ta hem)
Tror de biligaste kostar ca 150kr

Var du lättast hittar pulsen? Säg "titta en älg" så känner man iaf min pållas hjärta dunka genom sadeln :D :banana: ;)

Ja det var ingen dum ide´ :smirk:
Det funkar i varje fall på den ena,
men på den coola araben funkar det inte :confused:
Jag får nog fortsätta traggla med mitt stetoskop

//Maria

Jag hade väldigt svårt att hitta pulsen på pållan. Jag började nästan tro att hon inte hade något hjärta. En kompis fick visa mer precis var man skulle lyssna.
Ett "knep" att hitta den lätt är att känna när hästen är uppe i varv. Till exempel om du ber om ett par varv i galopp när du longerar. Känn med handen i hästens vänstra armhåla så fort den saktar av så känns den tydligt. Då vet man var man ska hålla stetoskopet i framtiden

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
620
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
25
· Visningar
2 323
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 402
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar