Ännu ett frågetecken om graviditet

E

Ebbaan

Hej,

Nu tar jag allt från början. Strax innan jul tog mina p-piller slut och då det är många röda dagar och så kring jul/nyår tog jag mig aldrig iväg för att förnya dom. Sen har det bara runnit ut i sanden och sedan dess har jag och min sambo varit utan skydd. Vi har anv. kondom vid några tillfällen, men långt ifrån alla, utan vi har kört avbrutet ist.

Iaf. så fick jag mens som normalt sist (första dag den 14 jan, med en mens cykel på 28 dagar), och om jag räknat rätt ska jag inte få pms än på 5-7 dagar. Och det brukar vara ganska exakt.

Det som gjort att jag börjat undra om jag är gravid är att för 2-3 dagar sedan så började det ömma nere på höger sida av magen, vid blindtarmen ungefär. Kändes ungefär som ett blåmärke på insidan av magen. Inge illamående eller ren smärta utan bara en ömmande känsla som sen har varit där tills idag, nu har det ömma flyttat sig högre upp till strax nedanför/emellan revbenen.
Igår kväll fick jag också ont i brösten. Det brukar jag alltid få innan mens, en fem dagar innan ungefär, men då brukar hela brösten ömma, nu igår och idag så är det bara bröstvårtorna som ömmar, och dom ömmar ganska mycket kan jag säga.

Kan detta vara tidiga graviditetstecken eller inbillar jag mig bara. Är det ens möjligt att isf. känna av en graviditet såhär tidigt?

//Ebbaan

Sv: Ännu ett frågetecken om graviditet

Näe, jag tror inte att du känner av en graviditet. Iallafall inte mag-ömmandet.

Efter att ha knapprat in dina datum i en ägglossningskalender jag googlade fram så är det inte helt omöjligt. Om du hade din senaste mens den 14e januari så bör du varit fertil mellan den 25e och 30e. Körde ni med avrbutet så är det ju inte omöjligt att det slunkit in en liten simmare ändå.
Man kan få lite värk rätt så tätt efter befruktningen, när ägget fäster.
Men ta ett test om inte mensen kommit när du har förväntat dig den.

Okej, tack för ditt svar.

Tycker också att det känns lite tidigt och jag har försökt googla om det här med magen om det kan ha med graviditet att göra. Har inte hittat så mycket som kan ha samband men ändå lite.

Hade lite mer flytningar än normalt för någon dag sedan också, men det kan ju ha varit något tillfälligt vad vet jag.

Jag får väl se helt enkelt om det kommer någon mens nu framöver =)

det tar ca en vecka för ägget att fästa när det väl blivit befruktat, så jag skulle tro att chansen/risken är rätt liten, men visst den finns ju och då har du väldigt tidiga tecken.

Jag hade med grymt ont i bröstvårtorna en månad, men inte var jag gravid.

jag skulle gissa på att det är din kropp som spökar pga hormonomställningen som blir när man slutar med piller.

jag testade positivt 7 dagar efter samlaget och visste att jag var gravid. Bla kände jag igen flytningarna. Har barn sen tidigare. Men absolut enklast är det om du testar dig.

Tack för era svar. Har tittat runt lite mer på nätet och visst verkar det finnas dom som känner av en graviditet såhär tidigt, fast det inte är så jättevanligt.

Tycker verkligen att symptomen jag har är starka, men det kan ju vara som du 'comfort' skrev, att det beror på att jag slutat med p-piller. Tycker dock att jag borde upplevt det förra månaden också, men men man vet aldrig med kroppen. Får göra ett graviditetstest om inte mensen kommer som den ska sen.

Nej när jag tänker efter så är min cykel nog på 32 dagar och då verkar det väl ännu mer otroligt att det skulle vara graviditet.

Vet inte riktigt hur man ska räkna. Brukar ha mens i ungefär 5 dagar och sen brukar det gå 27 dagar innan nästa mens första dag. Den 28 dagen (efter den sista mensdagen räknat) brukar jag få mens igen. Väldigt virrigt haha.

Läste för övrigt att man bara ett par dagar efter att ägget fäster, kan få ont i bröst och under revbenen. Men googla symptom ska man egentligen inte göra för då har man helt plötsligt allt möjligt. :p

Liknande trådar

Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 974
Senast: Bapelsin
·
Småbarn Tankar, tips och input mottages tacksamt. Mitt barn (R), drygt 2 år gammal, började på fsk i september. Han har trivts bra hela tiden...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
16 836
Senast: Badger
·
Hundavel & Ras Dräktig Ridgeback. Vi parade henne den 17,18,19 och 20 Oktober. Vi har hannen också och de har fått en kull för 3 år sen med 13 friska...
Svar
18
· Visningar
5 261
Senast: regina11
·
Kropp & Själ Vaknade strax innan kvart över 02 och kände hur det gjorde ont i mitt högra bröst. Men det tog en liten stund innan jag reagerade. Det...
Svar
11
· Visningar
1 291
Senast: gråvarg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter