Ännu en utrustnig fråga

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare suzukits
  • Startdatum Startdatum
S

suzukits

och mer kommer det bli :D Men om man inte frågar lär man sig ju inget!
Sringrem, Vad har man det till igentligen? Vissa säge att ha det så hästen inte ska resa sig eller galoppera...
Vad använder man den till? Hur "hårt" ska den sitta?
Min häst vill resa sig men har haft en resgjord men tycker att det tar så lång tid att sätta dit! Är springrem något att ha i såna situationer? :confused:

en springrem ser ut ungefär som en inspänningstygel, och den är ju lite elastisk!
den ska sitta såpass att den inte drar ner huvudet (det får så att säja inte bli dragkamp mellan käk(stavning???) och springrem. men samtidigt sitta så att hästen inte får upp huvudet högre än önskat...och ja, på en del funkar den mot stegring...och kan säkert funka förebyggande mot galopp oxå..
det är ju så olika hur hästar reagerar på utrustningen!
men jag tror en resgjord fungerar bätte! :idea:

haha...undrar om nån blir klokare av min tjorviga förklaringar?

Fick tipset av min (rid)tränare att longera med springrem för att få bort hästens rivstarter när hon ska börja trava. Men då ska den ju vara lite mer spänd än vid körning.

Är det förresten du och jag som annandag jul 2001 var på nattliga äventyr med en trasig lastbil på väg hemåt från Umåker?

Om det är mig du frågar så är det nog inte jag... Var hemma vid jul! :)

Liknande trådar

Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 809
Senast: Oh_really
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 154
Senast: valy
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
1 178
Senast: Crossline
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 873
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar