Ännu en tråd om Hingstval

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ekonomisk
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 822
E

ekonomisk

Halvblodssto 1.64
Trofé - Ceylon
Trevlig och snäll, dock lite nerv i henne. Fina och taktmässiga gångarter.

Hon har en ganska lång rygg och saknar djup i bålen. Jag skulle alltså vilja ha hjälp att finna en hingst som kan bidra med en mer kvadratisk och högställd avkomma. Gärna något högre också.

Jag har funderingar på Majim G eller Cairo. Vad tror ni om detta?

Alla förslag är välkomna!

Sv: Ännu en tråd om Hingstval

O jag kom direkt o tänka på Nobel.. de avkommor jag sett har varit relativt kortlinjerade, jag hittar ingen info om han själv e det men tycker att han inte ser spec lång ut på ridbilderna. Det står i exteriörinfon att han är lite djupare i bålen.. Han är ju lite multitalang o lite större, samt att avkommorna verkat få riktigt bra temperament.

Ok, ska kolla upp honom. Vet du på rak arm om han lämnar stora avkommor?

Tack:bow:

Jag har varit på G att köpa två, den ena är bara 163 cm, 4 i år... Men när jag tittar på Blupsidan så verkar mamman o syskon vara i samma storlek.

Den andra var 175cm och det var för ett par månader sen, den blir också 4 i år. Mamman till den såg jag och hon var väl en 5cm mindre minst.

Vet ej hur han lämnar i storlek över lag men han själv e ju 169.

Mvh Maria

Jag har ett sto som är ungefär som ditt. Jag har kollat på Lambourghini, Biggles och Majim G till henne, men det blir nog L.

Jag har kollat på Miajim G också...ska kolla de andra du sade.

Nobel verkar ju också bra...viktigaste är nog att få en bra rygg och att hingsten är mer kvadratisk än min lilla dam...:)

Nobel verkar bra....fin och verkar ge bra nedärvning höjd och typmässigt...

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 339
Senast: Jate Volim
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 337
S
  • Låst
Avel Jag väljer att skapa en ny hingstvalstråd då de andra trådarna är med gamla användare. Ni behöver därför inte informera mig om gamla...
Svar
2
· Visningar
1 198
Senast: ameo
·
Avel Jag VET, det är inte jätteaktuellt just nu men hästen kom precis hit och jag kan inte låta bli att börja planera :angel: Tilläggas bör...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
9 202
Senast: Behati
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka