Min tik är döende, det är bara en tidsfråga och tiden rinner ifrån oss. Och jag kommer inte skaffa någon ny hund nu, ingen kan ändå ersätta henne. Hon är en hund på miljonen. Men för att skingra tankarna roar jag mig ändå med att planera för framtiden. Min andra hund är 7 år nu och även om jag utgår från att han lever för evigt kan jag inte tänka mig att vara utan hund om det skulle visa sig inte vara så. Jag tror att jag vill ha en omplacering, hur söta valpar än må vara så föredrar jag vuxna hundar. Det gör såklart att ras inte behöver vara lika viktigt, att man kan se mer till individen men vet också att många omplaceringar inte kommer ut på annons och att man kan få napp genom uppfödarsidor m.m. Men då underlättar de ju om man har några raser att välja mellan.
Så vad jag söker? Jag vet inte riktigt. Mitt hjärta klappar för "kamphundar" och Amstaffmixen är min stora kärlek trots att han är lite knäpp. Men jag vet inte om jag orkar med två yrväder även om han börjar bli gammal? Jag tänker mig att det vore mer praktiskt att inte ha två stora hundar även om jag generellt föredrar det utan kanske satsa på något lite mindre men inte allt för litet. Jag söker en sällskapshund, tränar rallylydnad nu men har gått kurser i agility/freestyle/trickträning och det skulle var roligt om rasen uppskattar lite allt möjligt och vill träna. Gärna en ras med förutsättningar att kunna gå lös i skog och mark. Helst inte en trimras eller överdriven pälsvård. Inte lätt till skall. Föredrar sängvärmare.
Om det fattas några upplysningar så fråga gärna.
Så vad jag söker? Jag vet inte riktigt. Mitt hjärta klappar för "kamphundar" och Amstaffmixen är min stora kärlek trots att han är lite knäpp. Men jag vet inte om jag orkar med två yrväder även om han börjar bli gammal? Jag tänker mig att det vore mer praktiskt att inte ha två stora hundar även om jag generellt föredrar det utan kanske satsa på något lite mindre men inte allt för litet. Jag söker en sällskapshund, tränar rallylydnad nu men har gått kurser i agility/freestyle/trickträning och det skulle var roligt om rasen uppskattar lite allt möjligt och vill träna. Gärna en ras med förutsättningar att kunna gå lös i skog och mark. Helst inte en trimras eller överdriven pälsvård. Inte lätt till skall. Föredrar sängvärmare.
Om det fattas några upplysningar så fråga gärna.