Ännu en montè fråga!

Blackberry

Trådstartare
Har precis hämta min nya montè sadel!:D (2kg) Men den har två remmar att fästa sadelgjorden i, och undrar var man kan få tag på lättvikts sadelgjordar med dubbla spännen? Var inne i travshopen igår och fick bara se ultralätta gjordar med ETT spänne:cry: Känns ju lite dumt att bara fästa "en" när det finns "två" på sadeln... Så, montè folk, hur gör ni? Hur ser era sadlar ut och vad använder ni för gjordar till dom? :confused: mvh

Sv: Ännu en montè fråga!

zilco sal??

Zilco har nemlig nye montégjorder med dubble spenner til sine montésaler:

Excercize girth
3ivTtTkJxW_18932.jpg

Swartling Monté har den kanskje inne..?

Nej jag har en märkeslös montèsadel... men sadelgjorden på bilden verkar fin!:) Var inne och tittade på swartling, men tycker det var lite,lite dyrt. Men det kanske är vad ett normalpris ligger på idag? Vill ju tävla med lite kvalite utrustning iaf! ;)

Jag har alltid använt vanliga sadelgjordar när jag ridit monté. Funkar alldeles utmärkt så länge du inte behöver jaga gram.

Liknande trådar

Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 163
Senast: lillamy73
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 209
Senast: As_Vegas
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 268
Senast: Lisa2014
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det äntligen dags för höstens ridweekend som jag sett fram emot med spänning! Jag skulle åka till ett ställe jag aldrig varit på...
Svar
0
· Visningar
1 121
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Storlek röd Kong?
  • Valp 2025
  • Valp 2024