Ännu en masskjutning i USA.

Igen och igen och igen... Och inte bara i USA förstås, det känns som att det händer överallt och hela tiden.
El paso, Texas den här gången. Ett köpcentra. 19 döda är min senaste uppdatering i alla fall och ett förtiotal skadade.
Jag tycker ju det känns som det "alltid" är i USA men så vet jag ju att det inte är. Men det är ju rätt ofta där.
Många stater i USA har generösa vapenlagar.
Sedan är det ett otroligt stort land med många människor.

Nu ska man väl inte vilja veta sådana saker men jag kan tycka det vore "intressant" att jämföra antalet massskjutningar per miljoner invånare (eller vad nu ett lämpligt mätetal är) med en annan större region.
Ingen aning om hur stor region man skulle välja och var, om det ens finns någonstans man skulle hitta något urval att basera statistik på..
 
Det som känns så tröstlöst är väl mer att ingenting kommer att förändras, hur många masskjutningar som än händer. Kunde inte Sandy Hook, med vita medelklassförskolebarn förändra något så ser det ganska hopplöst ut.
 
Det som känns så tröstlöst är väl mer att ingenting kommer att förändras, hur många masskjutningar som än händer. Kunde inte Sandy Hook, med vita medelklassförskolebarn förändra något så ser det ganska hopplöst ut.
Jag läste något om just det, att man slutade förändra vapenlagarna efter Sandy Hook då man tydligen bestämde sig för att dödade barn var överkomligt. :crazy:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag ska börja studera igen, först för att bli behörig till högskola och sen förhoppningsvis på högskola. Min nuvarande laptop sjunger...
2
Svar
32
· Visningar
722
Senast: Tonto
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 566
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
643
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 849
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp