Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan inte annat en förvånas över hur låg IQ SDs kandidater, partiledelse och väljare har. Går ju inte en timme utan att någon av dem visar sitt sanna, rasistiska jag i någon typ av uttalande som överhuvudtaget inte stämmer rörande invandring eller invandrare. Alla deras "fakta" värkar ju enbart bygga på hörsägen från "kompisen till en jobbkompis sin flickvän såg minsann..."
Kan inte annat en förvånas över hur låg IQ SDs kandidater, partiledelse och väljare har. Går ju inte en timme utan att någon av dem visar sitt sanna, rasistiska jag i någon typ av uttalande som överhuvudtaget inte stämmer rörande invandring eller invandrare. Alla deras "fakta" värkar ju enbart bygga på hörsägen från "kompisen till en jobbkompis sin flickvän såg minsann..."
Jag antar att det är Familjeliv du pratar om? Det stället har ju alltid varit på låg nivå och fullt av galningar.Japp, och tyvärr verkar de inte ligga långt ifrån högre upp heller.
Mycket sant.
Personligen tycker jag SD kan liknas mer vid en sjuk sekt än ett parti, man sitter och nöter sina hörsägner tills de blir "sanningar".För att bli lite OT, hur många partier har väljare som infiltrerar varenda forum med trådar om hur bra partiet är, hur deras väg är den enda "rätta vägen", har väljare som sitter dygnet runt på div forum och sociala medier och spyr ut sitt budskap.
Sen en tid tillbaka kan ett visst stort föräldraforum mer räknas som Flaschback än föräldraforum där var och varannan tråd handlar om hur bra SD är och hur illa alla utlänningar är.
Ser man till både det och sociala medier och media känns det som att SD är en stor sekt, hur ofta ser man Socialdemokrater (som ju är ett mycket större parti) ha väljare som håller på så?
Jag
Jag antar att det är Familjeliv du pratar om? Det stället har ju alltid varit på låg nivå och fullt av galningar.
Hon hoppade visst snabbt av "hastigt och lustigt": http://www.arbetarbladet.se/gastrikland/gavle/sd-politiker-hoppar-av-efter-granskning
Ännu mer fantastiskt blir det när man vet att man måste skriva på att man accepterar sin kandidatur. Det är en blankett som ska in till myndigheterna (Länsstyrelsen? )Redan första två meningarna i ingressen är ju obetalbara:
71-årige Ingrid Hagberg visste inte att hon stod på plats 26 på SD:s lista. Hon blir positivt överraskad över nyheten när Arbetarbladet ringer.
Det är när tidningen ringer som man fattar att man är rekryterad
Ännu mer fantastiskt blir det när man vet att man måste skriva på att man accepterar sin kandidatur. Det är en blankett som ska in till myndigheterna (Länsstyrelsen? )
Tumavtryck? Räcker det inte med bomärke längre?Det är inte så lätt att hålla reda på alla papper som man satt sitt tumavtryck på, förstår du väl.
Nja, då är det lätt att man gör fel. Tumavtryck, däremot, går inte att misslyckas med. (Eller ja, en har faktiskt misslyckats. Det var en suppleant i kommunfullmäktige i Knypplehult som satte dit sin stortå istället. På det viset gick han raka vägen till partistyrelsen )Tumavtryck? Räcker det inte med bomärke längre?
Aha, är det därifrån uttrycket svartfot kommer? Han doppade hela foten i stämpeldynan?Nja, då är det lätt att man gör fel. Tumavtryck, däremot, går inte att misslyckas med. (Eller ja, en har faktiskt misslyckats. Det var en suppleant i kommunfullmäktige i Knypplehult som satte dit sin stortå istället. På det viset gick han raka vägen till partistyrelsen )
Aha, är det därifrån uttrycket svartfot kommer? Han doppade hela foten i stämpeldynan?
All heder åt journalisten som beskriver SD som ett rasistiskt parti. Det ser man inte ofta i dagspressen.