Ännu en hälta...

AnneSofie

Trådstartare
En häst i stallet har blivit halt och väldigt svullen påde ovanför och under hasen v.b. (hon var rejält tjock och hård i benet) Svullnaden har dock går ner lite, men finns fortf kvar.

Vad som hänt vet jag inte, men det började för två v. sen..

Vad kan detta vara? jag är orolig för att det kan vara nåt allvarligt, eller kan det vara en ofarlig sträckning eller ngt liknande?

Är det ngn som har haft liknande symptom på sin häst och fått diagnos från vet?

(har tjatat på ägaren om vet. besök, men..)

Tacksam för svar!:)

Sv: Ännu en hälta...

AnneSofie skrev:
En häst i stallet har blivit halt och väldigt svullen påde ovanför och under hasen v.b. (hon var rejält tjock och hård i benet) Svullnaden har dock går ner lite, men finns fortf kvar.

Vad som hänt vet jag inte, men det började för två v. sen..

Vad kan detta vara? jag är orolig för att det kan vara nåt allvarligt, eller kan det vara en ofarlig sträckning eller ngt liknande?

Är det ngn som har haft liknande symptom på sin häst och fått diagnos från vet?

(har tjatat på ägaren om vet. besök, men..)

Tacksam för svar!:)

Har det gått två veckor så tycker jag du ska be ägaren ringa till en klinik. Det kostar ingenting och de kan ofta ge mycket bättre råd än om man tar ut en distriktsveterinär (de har väldigt varierande kunskaper när det gäller häst). På en klinik kan de dessutom röntga och ultraljuda och göra en ordentlig hältutredning.

Det finns en klinik på Ultuna, tror jag.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 863
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 520
Hästvård Måste rådfråga, veterinär är kontaktad men har själv ingen aning i nuläget. Jag ligger själv i influensa och har inte varit i stallet...
Svar
17
· Visningar
2 794
Senast: WSLPZF
·
Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
4 152
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama