Ännu en gång fler smuggelhundar

Sv: Ännu en gång fler smuggelhundar

Det är hemskt.
Så alla måste hjälpas åt till att stoppa detta.
Bäst gör man det genom att inte köpa smugglade hundar.

En av mina bästa vänners pappa dog i leverskador efter dvärgbandmasken.
Det var tydligen totalt fruktansvärt på alla sätt och vis.
Min vän är Mexican bosatt i Oregon, USA.

Stackars den veterinären som måste avliva friska och sjuka djur som någon försöker smuggla in!
Men vad tänker människor med?? Är det så viktikgt att ha en liten hund att man är beredd på att köpa en smuggelhund?? Det finns ju massvis med hundar i Sverigen som man kan "rädda" om man känner att man vill rädda någon!

Stackars djur! :cry: Men samtidigt är det skönt ett media visar upp detta och någon kanske låter bli att köpa en smuggelhund!

Helt sanslöst och meningslöst.De stackarna har inte bett om att få komma till livet och så får de uppleva allt dethemska för att sen avlivas.Herre gud,när ska människan sluta?? :mad: :cry:

Usch va tragiskt det är att det finns folk som håller på med sådant :( ....en människa som gör sådant kan ju inte va frisk i huvudet :mad: :mad: :mad: ...fy fan...

Totalt sjukt.
Tyvärr som vanligt bara the tip of the iceberg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 337
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
5 382
Senast: Enya
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 506
Senast: Sel
·
Hundhälsa Jag har nyss läst en sammanställning av en undersökning som en shetland sheepdog-uppfödare gjort angående skadan slipped tendon i rasen...
Svar
5
· Visningar
1 456

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Barmarksdrag/canicross
  • Retrievertråden
  • Hjälp

Hästrelaterat

Omröstningar