ännu en fråga om brunst :)

vinkelina

Trådstartare
väntar ju ivrigt på att min häst skall börja brunsta...tyvärr e hon ganska osynlig

men nu har gårdens hingst börjat ropa efter henne, han är ej den tilltänkta.

går en sväng förbi hans hage, den ligger nästan brevid stalldörren. i förrgår så började hon äta hö som va på stallplan, idag så tittade hon på honom :)

men betyder hans rop att hon håller på att komma i fas?

skall försöka få ut en vet o kolla med ultraljud om hon börjar var brunstig. har tyvärr lite knepigt att åka iväg just nu

Sv: ännu en fråga om brunst :)

nja det behöver det ju inte betyda, hingstarna här på gården ropar lite då och då på stona, oavsett brunst.

jag väntar också på brunst här, borde komma igång i veckan... tur som är ser jag stoet från mitt fönster så jag kan hålla noga koll på henne :)

Har ni inte så att ni kan testa henne mot hingsten över en boxvägg eller genom galler (under förutsättning att hingsten är vettig i huvudet och det inte slår klick fullkomligt av en sådan grej), med närkontakt brukar de avslöja sig fort. Jag teesade även stoet som skulle semineras med annan hingst på min egen, så viste man precis hur läget låg till med brunsten. Mkt effektivt att ha egen kontrollör hemma.

de som ja har testat nu är att gå ca 2 m från hingstens hage.... o hon bara blänger på honom. inte heller småhingstarna (1år) som hon passerar varje dag intresserad...

däremot var hon väldigt intresserad av ett sto förra gågnen hon brunsta :)

de som ja har testat nu är att gå ca 2 m från hingstens hage.... o hon bara blänger på honom. inte heller småhingstarna (1år) som hon passerar varje dag intresserad...

däremot var hon väldigt intresserad av ett sto förra gågnen hon brunsta :)

2 meter ifrån säger inte så mkt utan de skall ha direkt kontakt, mina ston visar inte ett spår av att passera hingstens hage även om han står mindre än en meter ifrån dem. Inte heller visar de något i stallgången om man bara går förbi om han inte sticker ut huvudet och får direkt kontakt när de brunstar då brukar det bli väldigt segt att få dem därifrån (har alltså öppna fronter mot gången).

oki... är första gången som ja planerar föl, märker att ja lär mig nått nytt varje dag...

finns de några andra saker ja kan titta efter, tycks inte få tag på vet just nu

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 663
Senast: Fille
·
Hästmänniskan Det blev jag igår i stallet när en lös hingst kom springande in på stallplanen, vilt vrålande! Om några kommer ihåg så nämnde jag i...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 979
Senast: kopparberg
·
Träning Ja, vafan gör man åt en sån? Har en vblvallack i stallet,riktigt grann är han, ca 1,65 hög skulle jag tro, och riktigt trevlig när man...
Svar
8
· Visningar
1 259
Senast: skuggi
·
K
Avel Jag har ett 18 årigt sto som jag ska betäka i år. Hon har haft tre föl tidigare och allt har gått bra.( första gången för mig nu) Nu...
Svar
14
· Visningar
1 509
Senast: kristalia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31