Annti Walnestedt

S

special_A

hej!

jag har sysslat med hästar i 22 år och NH eller hästpsykologi i 13år.
jag tycker sannerligen att man får göra sitt "race" .
ingen förutom du själv vet ju vad som fungerar för dig/er.
Det viktigaste är att du vet VAD DU gör och VARFÖR och NÄR du ska ge eftergift= beröm. allting handlat om att SE hästen, för den pratar hela tiden med dig genom sitt sätt att agera!
försök SE vad hästen försöker berätta för dig, TÄNK lite.....
När man har fattat DET så kommer man långt.
Den jag tycker funkar bäst för mig nu, är Annti Walnestedt, han förklarat på ett bra och enkelt sätt.
Kom ihår, ta till dig det du förstår och kan behärska, inget annat, det kan förstöra istället!!!

kram

Sv: Annti Walnestedt

Äntligen!! Håller med dig till 100%!! Alla snackar om rätt och fel, jag tycker som du - gör det som funkar för dej å din häst! man kan inte prata engelska med någon som inte kan språket - dvs alla hästar är olika med olika förutsättningar,kommunikation som funkar på en häst funkar inte alls på en annan. De är INDIVIDER. Och oftast känner man sin egen häst mer än väl och att kommunicera funkar utmärkt om man gör som du säger "TÄNK"
Sunt förnuft.

tack å bock!

hej!
jag finns här för er som vill ha tips och råd, jag har hjälpt många i min dag!! totalt nu 200st som har blivit imponerade av mitt jobb...sånt e kul!!!

mvh Annette ( A.S Horsemanship )

Hej! Kanske kan du tipsa mig om vad jag ska göra när min häst stannar och vänder om. Jag vänder henne då hela vägen runt tillbaka och så håller vi på några gånger innan hon går vidare. Hon kör också ner huvudet som för att klia sig men det är bara när hon snurrar runt hon gör det. Till saken hör att hon är känslig i munnen, känslig för skänklar och blir stressad om man drar för mycket i bettet eller trycker till med skänklar.
Mitt andra problem är att hon ibland lyssnar dåligt på förhållningar. Särskilt om vi är på hemväg eller i sällskap(tävlar)eller ute på ett fält. Nu gör jag så att när jag bett henne sakta ner eller stanna och hon inte lyssnar så vänder jag runt henne på en volt. Kan du eller någon annan komma med mer tips på hur jag kan arbeta med dessa saker? (Kan tillägga att jag haft henne i två månader och bara ridit i skritt några gånger ännu. Jobbat med ledarskap på marken hittills) Jag tycker verkligen om henne och hoppas kunna köpa henne om jag bara kan komma tillrätta med att hon stannar ibland och dålig på att bromsa(Hm, jag menar att jag är dålig på att bromsa henne:angel: )

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 679
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 265
Senast: MML
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 376
Senast: Solstig
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 906

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel
  • Ny sits
  • Spånpellets

Omröstningar