Annorlunda tiknamn.

igbest

Trådstartare
Ska hämta en dvärgschnauzervalp om några veckor och här grubblar vi på namn :)

Det är en tik, blivande storasyster heter Qarusell så det får gärna gå ihop med det men inte vara alltför likt. Gärna ett ovanligt namn :)

Cirkus gillar jag och det har varit uppe i diskussionerna :)
Valparna ska heta på U så det blir något av dessa namn
Ultima
Uma Ultima
Unichi
Unika

Husse gillar Ultima...

Jag gillar alla fyra! Plättlätt att göra smeknamn av.
Tima
Uma
Nichi
Nika
Bara välj ett av dem istället. :)

Twister gillar jag men det känns lite som en kille...

Det slutar väl med att hon får heta stamtavlenamnet precis som Qarusell... Beroende på vilket det blir...

Då får jag ingjuta lite hopp. Vi visste inte vad vad skulle kalla valpen och i brist på annat så fick han heta sitt namn i stamtavlan.

Många, många namnförslag passerade revy och vi blev bara mer och mer kräsna. Jag gjorde till och med en omröstningstråd här på Bukefalos.

Barnen tyckte till sist att han väl kan heta det han heter, men så en dag kom det namn upp som passade hans sätt. Det var ett namn som återkom då och då och i sammanhang kring hans personlighet.

Så, vi tog det helt enkelt. Nu kallar vi honom alla för det namnet och stamtavlans namn kommer bara upp någon gång.

Mitt råd är därför att du inte stressar eller känner att du "måste" ta ett namn. Man vänjer sig fort av med det gamla, när man väl bestämt sig!

Och vad han heter numera? Det namn som knappt fick några röster alls i min omröstningstråd; "Ruff".

:D

Då får jag ingjuta lite hopp. Vi visste inte vad vad skulle kalla valpen och i brist på annat så fick han heta sitt namn i stamtavlan.

Många, många namnförslag passerade revy och vi blev bara mer och mer kräsna. Jag gjorde till och med en omröstningstråd här på Bukefalos.

Barnen tyckte till sist att han väl kan heta det han heter, men så en dag kom det namn upp som passade hans sätt. Det var ett namn som återkom då och då och i sammanhang kring hans personlighet.

Så, vi tog det helt enkelt. Nu kallar vi honom alla för det namnet och stamtavlans namn kommer bara upp någon gång.

Mitt råd är därför att du inte stressar eller känner att du "måste" ta ett namn. Man vänjer sig fort av med det gamla, när man väl bestämt sig!

Och vad han heter numera? Det namn som knappt fick några röster alls i min omröstningstråd; "Ruff".

:D

Det brukar ju vara så :D
Våra tidigare hundar har vi haft namn till innan de kommit och de har passat på dem, men Qarusell kallade vi Qiwi från början men det kändes helt fel och det slutade med att hon fick heta Qarusell som på stamtavlan.
Tack vare Buke så har vi ju fått några namn att fundera på :D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
812
Senast: animalasia
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
905
Senast: _Taggis_
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 205
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 791

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka