Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Merry-go-round? Kallad MerrySka hämta en dvärgschnauzervalp om några veckor och här grubblar vi på namn
Det är en tik, blivande storasyster heter Qarusell så det får gärna gå ihop med det men inte vara alltför likt. Gärna ett ovanligt namn
Cirkus gillar jag och det har varit uppe i diskussionerna
Valparna ska heta på U så det blir något av dessa namn
Ultima
Uma Ultima
Unichi
Unika
Husse gillar Ultima...
"Kennelnamns Ultima Cirkus" är ju hur bra som helst!
Qlura heter Qarusells syster i stamtavlanQlura tycker jag är fint Eller Klura, Clura.
Qlura heter Qarusells syster i stamtavlan
Åh, då är det kanske samma Qlura som jag "känner" Eller, jag har aldrig träffat hunden, men jag har jobbat ihop med uppfödarens ena dotter och hört väldigt mycket om den.
Twister gillar jag men det känns lite som en kille...
Det slutar väl med att hon får heta stamtavlenamnet precis som Qarusell... Beroende på vilket det blir...
Cirkus gillar jag och det har varit uppe i diskussionerna
Valparna ska heta på U så det blir något av dessa namn
Ultima
Uma Ultima
Unichi
Unika
Husse gillar Ultima...
Är det en dvärgschnauzer?
Ja Kennelnamnet börjar på A.
Då får jag ingjuta lite hopp. Vi visste inte vad vad skulle kalla valpen och i brist på annat så fick han heta sitt namn i stamtavlan.
Många, många namnförslag passerade revy och vi blev bara mer och mer kräsna. Jag gjorde till och med en omröstningstråd här på Bukefalos.
Barnen tyckte till sist att han väl kan heta det han heter, men så en dag kom det namn upp som passade hans sätt. Det var ett namn som återkom då och då och i sammanhang kring hans personlighet.
Så, vi tog det helt enkelt. Nu kallar vi honom alla för det namnet och stamtavlans namn kommer bara upp någon gång.
Mitt råd är därför att du inte stressar eller känner att du "måste" ta ett namn. Man vänjer sig fort av med det gamla, när man väl bestämt sig!
Och vad han heter numera? Det namn som knappt fick några röster alls i min omröstningstråd; "Ruff".