Annorlunda problem

E

Emmi1980

Hej
Jag har ett litet annorlunda problem. Har ett shiresto som ska flyttas till ett annat stall, där fodrar de med rundbal ute och hö inne.
Mitt sto har aldrig ätit rundbal och fodras nu enbart med hö. Hur vänjer man dem till rundbal så att deras magar inte reagerar på det.
Har provat några gånger att ge henne lite silage men hon valde gladeligen höet istället.
Hur får man dem att äta det överhuvudtaget. Har aldrig fodrat med rundbal tidigare och känner mig osäker. Skulle gärna vilja ha lite råd och inforation om det.
Hälsningar Emmi
 
Sv: Annorlunda problem

Kan du inte börja med att ge henne hälften hö och hälften ensilage när hon står inne?? De flesta hästar brukar dock tycka bättre om ensilage...
 
Sv: Annorlunda problem

Rundbal är inte automatiskt ensilage. Stora rundbalar kan man tillverka på hö också...eller har dom sagt det är just ensilage ?
 
Sv: Annorlunda problem

står silage ovan så jag antar att det rör sig om ensilage:D Visst kan det vara hö oxå, vi har såna med vanligt hö i! :d
 

Liknande trådar

Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 580
Senast: Karamello30
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 27 år gammal och har alltid hållt på med hästar (med undantag för pauser något år hit och dit). Jag har aldrig riktigt...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 011
Senast: Vitsippan
·
Hästvård Hej! Min 15 åriga valack har plötsligt börjat hosta, bara under utsläppen så kan han hinna hosta 3-4 gånger. Även ute i hagen håller han...
Svar
10
· Visningar
1 239
Senast: Ace
·
Hästmänniskan Hej! Jag hyr ett hus där det står ett stall, stallet hyrs ut av hyresvärden och jag hjälper till med skötseln av hästarna mot lägre...
Svar
19
· Visningar
5 625
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp