Annorlunda intervjufrågor

sockerdricka

Trådstartare
Hej!

Tänkte höra om någon vet vart man kan hitta fler av den här typen av frågor:

- Om du var ett djur på ett zoo, vilken skulle du vara då?
- Om ni var 8 personer som byggde en koja, vilken roll skulle du ta?
- Om det kom ett oadresserat kärleksbrev hem till dig, skulle du öppna det?
osv

Antar att dessa frågor vill ha reda på o man är ledare, eller mer "flockdjur" samt moral m.m

Var nämligen nyligen på en intervju med den här typen av frågor! Riktigt kul men vet någon om det finns en guide eller liknande på internet med fler av den här typen av frågor samt vad svaren står för?

:cautious:
 
Sv: Annorlunda intervjufrågor

Har läst någon artikel där folk fått frågor i stil med "Hur många myror ryms det i en simbassäng?" som visst ska testa folk analytiska/logiska förmåga samt se hur kvicka folk är i oväntade situationer.

Tror inte det finns någon mall/strategi för hur svaren på dylika frågor ska tolkas utan det känns mer som en avvägning varje företag gör, vilka typ av svar som gillas eller ej. Hänger nog mycket på företagskulturen och personkemin mellan den som intervjuar och den som intervjuas, vad som är "rätt" och "fel".

En snabb googling ger bla denna sida http://www.huffingtonpost.com/2013/01/11/interview-questions_n_2457593.html#slide=1971260
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
842
Senast: Stekspaden
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 245
Senast: Gabby_Ossi
·
  • Låst
Skola & Jobb Först och främst, jag vet hur otroligt bortskämt detta kommer te sig. Att jag har ett jobb och verkar ta det som givet. Eller att jag...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 095
Relationer Hej på er. Nu har jag hamnat i en sån tråkig situation som jag inte riktigt kan reda ut på egen hand. :banghead: Så vart är bättre att...
Svar
12
· Visningar
1 606

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Sluta vara en hamster?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp