Annorlunda bord, mosaik

Ainon

Trådstartare
Mitt soffbord är en sådan där tråkig ikea lack historia, vill göra det lite roligare.
Någon som använt sig av mosaik på bordsskivan?
Hur har ni löst det med kanterna?

Sv: Annorlunda bord, mosaik

Min spontana tanke är att du kan väl sätta en liten kvartslist eller så runt mosaiken?

Jag har lagt lite tjockare fog där.. Lite pilligt men det gick bra på mina sängbord.

Kan ytterhörnslist vara något kanske?
Målad i en passande/avvikande färg som matchar mosaiken.

08627027_534x534.jpg

Jag undrar om det blir snyggt i hörnorna.. Hur sågar man dom för att följa med kanten....

Idag hemma hos mina föräldrar satte de kakel. Var nog ett omen kanske. I deras ytterhörn satte de upp en plastlist. Det kanske funkar... Men då får man nog sätta på kanterna med och sluta nere vid undersidan.... Då tror jag iofs inte att du behöver ngn list. Då är det bara att foga...

Se dig omkring, lister sågar man i vinkel för att de ska passa ihop i hörn.

exempel

IMG_6136.jpg

För att kunna få i detta fallet listen att passa ihop snyggt så använder man en gersåg

Exempel på enkel variant

77509582_1.jpg

3-55330

Psst.. det heter inte hörnorna utan hörnen

Senast ändrad:

Hihihi- såklart jag vet att man kan gira en list.. Men hur girar du den sort du visade upp först??? Alltså en ytterhörnlist :)

Jag har nämligen två såna lister att sätta upp i min hall. Man jag kan inte förstå hur man sågar den utan att den "blir fel". Inte hänger de med hörnen runt så enkelt iaf;)

Tack för ideerna! Nu måste jag bara hitta något snyggt (och billigt :D) mosaik innan jag kan sätta igång. :)

Man sågar den på precis samma sätt som med andra lister.

Beroende på vinkel så får man "ställa"/lägga listen i gerlådan.

ursäkta trådkapet TS.....

Men nä- det blir ju bara rätt "på ena hållet". Det försvinner ju på undersidan där det ska vara kvar.... eller???...

Du girar bara den delen som är upp, den andra ska vara rak (men lite snedsågad för att passa ihop).

Ta pappersbitar och vik som listen ser ut så förstår du vad jag menar.

*kl*
Jag kaklade utan list. Det stör inte så mkt tycker jag att det inte finns några kanter. Möjligen om man använder väldigt tjock mosaik.

IMG_1568.jpg

Liknande trådar

Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 204
Senast: Nota
·
Trädgård & Växter Jag håller på att anlägga en trädgårdsdamm, och jag tänkte höra om det är någon dammägare här som vill dela med sig av erfarenheter...
Svar
2
· Visningar
435
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
719
Senast: Whoever
·
Övr. Barn Då är tiden kommen för att önska skola till förskoleklass. I samhället vi bor finns 2 olika skolor med F-3 som man får önska mellan. Vi...
Svar
10
· Visningar
760
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka