ett till svar... fast på hastnet är den väldigt mycket mer utvecklad än här... och därmed ännu mer absurd.
Håller med.
Jag såg den på Buke enbart av slump pga att den låg högst upp i flödet .
Hästnet versionen är minst sagt absurd .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ett till svar... fast på hastnet är den väldigt mycket mer utvecklad än här... och därmed ännu mer absurd.
Samtidigt som jag håller med att man vill prova innan så kan jag också förstå att på en häst som är svår att sitta upp på att man inte kan låta vem som helst komma dit, prova sitta upp och kanske misslyckas och göra det ännu värre.
Jag kan förstå säljaren, men håller med om att det åtminstone borde finnas ordentligt med film när ordinarie ryttare rider i så fall.Nej, men man kan erbjuda filmer från olika tillfällen med några olika ryttare som minimum i annonsen isåfall ....
Jag kan förstå säljaren, men håller med om att det åtminstone borde finnas ordentligt med film när ordinarie ryttare rider i så fall.
Jag skulle sälja en 2.5 åring som var insutten i alla gångarter, dvs riden totalt ca 5-10 gånger, och den ena spekulanten efter den andra ringde och ville provrida. Jag sa nej, men välkomnade dem att komma och träffa hästen och titta när jag red. Givetvis fanns det film från ridning, löshoppning och longering i annonsen. De flesta förstod inte varför de inte fick provrida och trodde det var något skumt. Det var inget skumt alls, men jag ville inte riskera att en så "grön" häst blev utsatt för någon klantighet. Förstår man inte det så är man inte lämplig att ha unghästar, och går därför bort som köpare (av unghästar) hos mig.
Ja, jag håller med.I det här fallet handlar det ju inte dock om någon unghäst, och som sagt - några filmer hade bidragit till att annonsen i fråga varit vettigare i sammanhanget .
Vad ska jag söka på på Hästnet?ett till svar... fast på hastnet är den väldigt mycket mer utvecklad än här... och därmed ännu mer absurd.
Inte vet jag.Vad ska jag söka på på Hästnet?
Annons:
Nu söker jag mitt projekt!
Det kan antingen vara valack eller sto, hingst går men om ni betalar för kostnaden.
Ska vara mellan ca 2-4 år, c-ponny, d-ponny eller storhäst.
Gärna oinriden men ska vara snäll och hanterbar.
Jag är snart en xxx årig tjej men inte så lång för det ca yyy cm.
Helst ca 45 eller en timme från X-stad eller om du kan komma hit/närmre mig.
Priset är diskuterbart om det är rätt häst. Snabb och smidig affär underlättar mycket.
Har du något som skulle passa mig eller någon fråga, tveka inte att höra av dig!
Mvh SSS
En, om jag minns det rätt, lite småfuffens hästhandlare som säljer en fin BWP-valack. Den kan tydligen bli något spänd vid uppsittning men that's it. Man tillåter dock inte provridning p.g.a detta utan tycker att hästen är så pass billig så då bör någon vilja chansa. Hästen ligger på typ 70'. Det tycker iaf inte jag är så pass billigt att jag vill riskera att köpa en häst som, om man har otur, inte ens går att sitta på.
En, om jag minns det rätt, lite småfuffens hästhandlare som säljer en fin BWP-valack. Den kan tydligen bli något spänd vid uppsittning men that's it. Man tillåter dock inte provridning p.g.a detta utan tycker att hästen är så pass billig så då bör någon vilja chansa. Hästen ligger på typ 70'. Det tycker iaf inte jag är så pass billigt att jag vill riskera att köpa en häst som, om man har otur, inte ens går att sitta på.
Jag hade surnat till och tackat nej, det är som du säger en annan sak om det är flera intressenter efter provridning och man säljer till den som bjuder mest men att höja priset före provridning känns bara gnidet.Vad anser ni om att höja priset på hästen som är till salu när man ser att flera är intresserade? Alltså inte bud utan helt plötsligt meddela att hästen kostar 10000kr mer än vad som först angivits i annonsen.
Så klart förstår jag att säljaren får göra som den vill, men är det vanligt att man höjer priset?
Jag hade bokat in provridning och fick dagen före veta att hästen helt plötsligt kostade 10000kr mer eftersom att flera var intresserade. Jag tackade då nej till provridning. Även om jag hade kunnat lägga de pengarna så tyckte jag inte att hästen var värd det och hur ska jag kunna veta att säljaren inte höjer priset ytterligare?
Vad anser ni om att höja priset på hästen som är till salu när man ser att flera är intresserade? Alltså inte bud utan helt plötsligt meddela att hästen kostar 10000kr mer än vad som först angivits i annonsen.
Så klart förstår jag att säljaren får göra som den vill, men är det vanligt att man höjer priset?
Jag hade bokat in provridning och fick dagen före veta att hästen helt plötsligt kostade 10000kr mer eftersom att flera var intresserade. Jag tackade då nej till provridning. Även om jag hade kunnat lägga de pengarna så tyckte jag inte att hästen var värd det och hur ska jag kunna veta att säljaren inte höjer priset ytterligare?
Jag var med om att säljaren höjde priset precis när vi skulle skriva köpekontraktet, alltså efter provridning, besiktning osv Blev så klart inte glad och tyckte det var väldigt märkligt beteende. Men ville gärna ha hästen och priset var bra trots höjningen. Men konstigt var det ju.
Den hästen känner jag till litegrann och kan säga att jag såg ut typ sähär när jag såg annonsen:
Jag hade surnat till och tackat nej, det är som du säger en annan sak om det är flera intressenter efter provridning och man säljer till den som bjuder mest men att höja priset före provridning känns bara gnidet.
Så fult!Var med om liknande för några år sen Var och tittade, vi var sams om pris och allt. Besiktning UA och när vi ska då ordna papper ville hennes make de skulle ta 20k mer! För han var "värd mer än han erbjudits för till mig av henne". Dvs helt plötsligt 20k mer än min budget tillät och jag blev knäckt för var kär i hästen Maken sa åt mig smsa att vi kan erbjudas halvvägs och han löste 10k till för jag skulle få hästen jag föll för. Men fy fan vad fräckt. Svarade på min annons där jag satt XX tusen som maxtak och sagt de säljer för det om bra hem, sen höja priset innan kontrakt skrivs.