Lycka till...Bully pocket för... 90 000!!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lycka till...Bully pocket för... 90 000!!!
Skånes västkust typÄr det väldigt sydligt så kan jag åka o titta på dom,eller om det bara är lite sydligt är jag hemma i skaraborg innan o efter påsk
Mailade och fick svar så jag ringde upp. Anmälde intresse för en 7-månaders hane. Svart-vit och inte trefärgad som jag hade gillat bättre, men det är en struntsak.
Ska få video - den är i andra änden av landet och jag åker inte två resor så långt. Det blir ansträngande nog.
Uppfödaren verkade helt vettig och vi begrep varann tror jag.
Om allt går i lås (peppar, peppar, peppar, ta i trä) kanske jag hämtar en hane i slutet av april.
(herregud så uppspelt jag är)
.
Är hanen du visat intresse för pappis eller phalene?Phalène och papillon. Samma hund i grunden med gemensam rasbeskrivning. Bara öronen som skiljer. Men räknas som två raser med två rasföreingar.
Alltså, en minispaniel
Visa bifogad fil 115369
Phalene.Är hanen du visat intresse för pappis eller phalene?
Min pappis som jag hade när jag gick skolan under 90-talet hade hängande öron. Dom reste sig aldrig.Phalene.
Att detblev pappis senast berodde på att jag inte hittade nån phalene just då.
Blev kär i dem för länge sen när jag umgicks i en familj som födde upp. Sen hade jag ett gäng i en granngård ett tag.
Torsten var den första pappis jag fick närmare kontakt med
(Viskar, pappisar har så fåniga öron )
Den är merle...Betalar verkligen folk så mycket för en padda Förlåt, jag menar hund. Eller vad man nu ska kalla det för..
En merlefärgad padda har bara sett brungröna här hemma i dammenDen är merle...
Du får måla dina brungröna paddor i exklusiva färger och sälja dyrt på Blocket.En merlefärgad padda har bara sett brungröna här hemma i dammen
Sorry, då var det igen papillon du hade. Det var en phalèneMin pappis som jag hade när jag gick skolan under 90-talet hade hängande öron. Dom reste sig aldrig.
Vad kul! Hoppas hunden är trevlig Jag minns när du letade hund förra gången att det främst var Phalene du var ute efter. Håller tummarna!Phalene.
Att detblev pappis senast berodde på att jag inte hittade nån phalene just då.
Blev kär i dem för länge sen när jag umgicks i en familj som födde upp. Sen hade jag ett gäng i en granngård ett tag.
Torsten var den första pappis jag fick närmare kontakt med
(Viskar, pappisar har så fåniga öron )
Såg annons på Staffe/bulldog/pudel
Jag vet en som hade en med ett öra upp och ett öra ned Har för att att den var reggad som papillonSorry, då var det igen papillon du hade. Det var en phalène
Föds det stående öron i en phalènekull reggas den som papillon och tvärtom. Inte så vanligt men det händer.
Är det phalène eller papillon som du tittar på?Mailade och fick svar så jag ringde upp. Anmälde intresse för en 7-månaders hane. Svart-vit och inte trefärgad som jag hade gillat bättre, men det är en struntsak.
Ska få video - den är i andra änden av landet och jag åker inte två resor så långt. Det blir ansträngande nog.
Uppfödaren verkade helt vettig och vi begrep varann tror jag.
Om allt går i lås (peppar, peppar, peppar, ta i trä) kanske jag hämtar en hane i slutet av april.
(herregud så uppspelt jag är)
.
Det vet jag. Men hon stod som papillon i pappren.Sorry, då var det igen papillon du hade. Det var en phalène
Föds det stående öron i en phalènekull reggas den som papillon och tvärtom. Inte så vanligt men det händer.
Jag kollade det på papillon när frågan var uppe för ett tag sen.Är det phalène eller papillon som du tittar på?
Är det relativt vanligt med BPH?
Edit: såg att du redan hade svarat att det var en phalène
Jag spanade på en till synes jättefin omplacering från en skånsk phalèneuppfödare för några månader sedan (uppfödaren var inte inblandad i omplaceringen men hunden kom därifrån). Hunden visade sig ha föräldrar som inte var patellaundersökta, och när jag kikade slumpvis på uppfödarens hundar så verkade hon slarva med det. Kanske kan vara bra att kolla, det kan ju vara samma.Skånes västkust typ
Frågade. Såg ju samma sak. Hennes veterinär har kollat hundarna men är inte behörig att intygaJag spanade på en till synes jättefin omplacering från en skånsk phalèneuppfödare för några månader sedan (uppfödaren var inte inblandad i omplaceringen men hunden kom därifrån). Hunden visade sig ha föräldrar som inte var patellaundersökta, och när jag kikade slumpvis på uppfödarens hundar så verkade hon slarva med det. Kanske kan vara bra att kolla, det kan ju vara samma.
Aha, ja då är det nog samma, det verkar inte vara många uppfödare som inte har patellastatusen på avelsdata.Frågade. Såg ju samma sak. Hennes veterinär har kollat hundarna men är inte behörig att intyga
Har de bekymmer borde det visat dig efter som föräldrarna är några år gamla?
Har spanare som ska åka och kolla stället
Inte för att vara en partypooper men det där tycker jag låter skumt. Som uppfödare borde man vilja visa att ens hundar är friska och att då inte skicka in plåtarna till SKK verkar i mina ögon konstigt. Ingen veterinär som inte arbetar för SKK har rätt att bedöma plåtarna så inget konstigt att hennes veterinär saknar behörighet för intyg. Visst kan en veterinär säga vad hen tycker även om de flesta inte gör det men vad de tycker och vad SKK bedömer är inte alltid samma sak. När patellaröntgen görs skickas plåtarna till SKK om det inte görs pga skada då möjligtvis.Frågade. Såg ju samma sak. Hennes veterinär har kollat hundarna men är inte behörig att intyga
Har de bekymmer borde det visat dig efter som föräldrarna är några år gamla?
Har spanare som ska åka och kolla stället