annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: annonsera mera :D

jag gillar inte annonser där dom säger tex. "måste bort fort annars går den till slakt "
tycker inte de låter så bra om man ska försöka sälja en häst

Eller en tjej som försöker bli av med sin häst, antingen på foder eller sälja. "Börjar bli akut då jag helt tappat intresset för hästar.":o

Känns inte riktigt okej att skriva så. :mad:

Varför inte?
Är man inte intresserad så är det väl inte så konstigt att man säljer?
Det behöver ju inte betyda att ägaren skiter i att sköta hästen tills den är såld, jag uppskattar att få veta varför hästen säljs.

att den tappat intresse ärju en sak tycker jag.. å som sagt personen tar ju säkert hand om hästen på bra sätt tills den är såld.. men som jag skrev att dom hotar med slakt tycker inte jag ä rokej att skriva..:S

Snubbla på denna mening i en sadelannons:

osmydd i stocholm så den kan inte åka fram, till dom hästar som har problem med de

Altså OMG vem är denna mystiska stockholmare som skulle kunna lösa världsproblemet som många har till sina hästar. Träder denne fram så lär HEN ju bli stenrik.
Skönt att ha en illasittande sadel som man syr så den inte kan åka fram :D undra om denne syr fast sadeln på hästens rygg? :eek::rofl::rofl::rofl:

FRAMTIDEN? :idea::rofl:

KL

Det finns en Buke-klassiker bland annonser som jag dör av skratt av varje gång den dyker upp.
Den där killen med telefonnummer på sin bild, som "frilansar inom media" och som kan ställa upp som stallhjälp/avbytare. För att annonsera ut sig själv som stallhjälp är det mycket viktigt att skriva att han är singel, längd/vikt och att han är en öppen och rolig människa :rofl:

Fler som vet vilken jag menar? :D

såg en som var hingst/vallack/sto!

med överskriften Arabisk fullblod och en bild på två friesrar! ;)
(Jo, lite självklart att de var en fuling-annons...)

Såg en annons där en ponny måste lånas ut snabbt annars går den till slakt, den fick absolut aldrig ridas eller tömköras o liknande för den hade sadeltvång... ändå många bilder på ponny med sadel på..:cool:

Undrar varför det blir så akut plötsligt när ponnyn enligt annonsören alltid haft sadeltvång..?
Annosörens misstag var att länka annonsen på fb och kunde då få frågor på detta... annonsen försvann på tre dar.. :cool:

Såg en annons där det var en som sökte en person som kunde ställa upp som träningshjälp, främst hjälpa till med lastning och ställa fram hinder och bommar, man fick inte rida då hästen var ny... Hmm

Hittade denna:

"Sälj 9e åriga hingstar.168cm lång. De antaganden som avel häst.en mycket bra karaktär,"

:confused:

KL

Ända sedan någon här i tråden skrattade åt förkortningen av valack till val, så ser jag nu massvis med annonser om jättefina och toppstammade valar :rofl:

Jag gillar alla välutvildade hästar som är utbildade LA. I min värld är inte en häst välutbildad om den är utbildad i LÄTT klass...

Jag svarar aldrig på annonser där det inte finns ett mobilnummer.

Jag har börjat leta ny häst och tittar då ofta på annonser.Det är väldigt sällan det står vad hästen har för mankhöjd.
Eller den som sålde sin valack för promenad/sällskap pga gammal skada- men har tävlat upp till medelsvår.
Jaha?? Men vad spelar det för roll när den nu inte är ridbar??

Jag åkte faktiskt och tittade på en häst förra veckan.
Maxad d-ponny.Välutbildad, går stadigt i form.

Det var en liten c-ponny, som inte blivit riden på ett år...

KL
Såg denna annonsen idag...

Sadel säljes! 3000kr, inte använd på över ett år. Fint skick, ganska ny, säljer den billigt för att annars kommer den bara ligga.

*kl*

Såg en annons på en unghäst under inridning där den "tar tyglarna". Säljaren menar väl att den förstår tygeltag, men det låter snarare som att hästen rycker till sig tyglarna...

Vet inte om detta hör till annonser egentligen då det upplevdes "live", men va ett försök att sälja en vara iaf :P
Va inne på H**ks, kollade bett till min ganska pigga men ej så bettglada häst, och en säljare kom fram, pratade lite hit och dit om vad som skulle kunna funka, och jag nämnde att jag funderade på att prova ett tredelat fullcheek, "ja det blir ju lite hävstång på det" fick jag höra.. Och vart på ett fullcheek blir det hävstång?? Det är ju som vanliga fasta bettringar, ingen stång eller kindkedja :O

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka