Annonsera efter ägare ang påkörd katt: Beröm till denna

Dana

Trådstartare
Kan inte låta bli, men dessa människor annonserade på en stor internetsida/säljsida att de hittat en påkörd katt.

De åkte till ett större djursjukhus med katten där den konstaterades död. Sen skriver de ut på en större säljsida eller vad det nu heter, att de hittat katten, död och om ägaren letar. Hur många gör det?

Hur vanligt är det? Kunde inte låta bli, skickade ett mail där jag skrev kortfattat och "berömde" de för deras agerande.
 
Sv: Annonsera efter ägare ang påkörd katt: Beröm till denna

Inte speciellt många skulle jag tro. Det vill ju till att man har mycket tid att lägga på det. Jag åkte till veterinären med en fortfarande levande påkörd katt, men skulle inte ta mig tiden om dom redan är döda. Inte min uppgift tycker jag.
 
Sv: Annonsera efter ägare ang påkörd katt: Beröm till denna

Jag bockar och bugar för sådana människor som lägger ner sån tid på en död katt. Dom vet troligtvis hur det känns att inte veta var ens kisse är...

All heder åt sådana människor! Önskar det fanns fler sådana!! :bow:
 
Sv: Annonsera efter ägare ang påkörd katt: Beröm till denna

Sett endel sådana annonser på ifokus sidorna med kattinriktning
 
Sv: Annonsera efter ägare ang påkörd katt: Beröm till denna

Har stannat på väg till jobbet (på en klinik) och plockat upp en död påkörd katt.
Den var id-märkt men inte registrerad, så jag tror aldrig att nån ägare hittades trots annonsering.

Har varit med att polisen lämnat in en påkörd död katt också, där hittades ägaren tack vare det (den var id-märkt).

Tycker det är bra att även döda katter lämnas in, så ev ägare kan hittas så de vet vad som hänt.
 
Sv: Annonsera efter ägare ang påkörd katt: Beröm till denna

KL

Jag tycker det är kasst att inte stanna vid ett sådant djur (hund/katt).
Det finns många som kör över och sen skiter i dom, den kan leva fortfarande!

Jag har ett par gånger hittat påkörda, döda katter och stannar alltid och letar id-nummer, har någon gång lagt den i dikeskanten och sedan satt ut lappar, kollat efter lappar. En annan gång tagit med till en veterinär som letade chip men hittade inget.

Jag skulle själva vilja veta om mitt djur var överkört och dött.
 
Sv: Annonsera efter ägare ang påkörd katt: Beröm till denna

kl

Jag själv skulle leta ihjäl mig om någon av mina katter försvann och skulle någon göra så kanske jag lättare skulle hitta den så jag tycker det är väldigt bra. Själv har jag aldrig stannat vid död katt, jag har nog bara sett ett par stycken vid större vägar/motorväg där det varit svårt att stanna, men kanske borde man göra det i fortsättningen?
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 552
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 918
N
Katthälsa Urinstopp! Det finns en lösning! Efter 4 spolningar som inte gav något resultat bestämde vi oss för att göra en operation på Aslan...
Svar
1
· Visningar
7 122
Senast: kebabbert
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 633
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sekretessbrott?
  • Håravfall
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp