annonser..

attempt

Trådstartare
liten hund säljes,
brun



är det någon mer än jag som stör si gpå sånna här annonser?
Att skriva att hunden är liten kan ju betyda lite olika saker, tex att den är valp, att den är en liten ras, eller att den är en stor ras som är liten i kroppen osv.
Jag blir inte ett dugg intresserad av en sån här annons när jag letar hund, jag vill veta ras, ålder, temprament och personlighet mm.

fy för sånna där annonsskapare som verkar skriva samtidigt som den är två minuter försenad till jobbet, och bostar tänderna och tar på sig kläderna samtidigt.. :crazy:
 
Sv: annonser..

kan hålla med om att man vill ha mer information om hunden än såddär :p
fast om man ska va petig så är ju inte en liten hund samma sak som en ung hund, men man vet ju aldrig hur pass bra svenska annonsören kan :p
 
Sv: annonser..

Har även läst många annonser där det står

Ex:
Chihuahua blandning säljes. Pappa renrasig Chiuahua.
Jätte söt valp. Liten..

25% Chihuahua (minns inte riktigt procenten).

Sen stod det inget mer om vad det var mer för raser i varken ngn av dessa annonser.. Bara för att det är en liten hundras så säljer den, spela roll vad det är för raser i bara den är liten :confused:

Men som det har varit ute på annonsmarknaden så har ju alla Chiuahua blandningar varit mest poppis..

Såg en blandning på Chihuahua och Shi-tzu inte helt hundra på att det var Shi-tzu, men iaf blandras valpar som dom skulle ha 10 000kr för?! Inget fel på blandisar men du kan ju inte ställa ut och inte tävla vissa grenar. Så hur kan en blandras vara så dyr?!

Det är väl bra att alla hundar kostar så att inte vem som helst kan köpa hund. Men du kan få en jätte fin renrasig för dom pengarna..
 

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 793
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
877
Senast: Nordthor
·
Hundträning Jag har en liten valp på 5 månader av en sällskapsras som definitivt hör till de mer lugna även för rasen. Hon har lätt att bara sitta...
Svar
15
· Visningar
1 733
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 237
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp