Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För att om man inte får sålt det vill man inte bemöda sig med att tvätta? Täckestvätt är ju antingen kostsamt eller osmidigt eller både ochRamlar över annonser ibland där tex folk säljer begagnade hästtäcken. Står ofta tvättas innan det skickas. Vad kommer det sig att man sätter ut annons innan varan är redo att skickas? Varför inte liksom tvättat det innan man annonserar. Nyfiken hur man tänker?
Ja men precis. Jag har sålt massor av täcken otvättade, med pris därefter.Tycker man ser det med alla sorters saker. Fattar inte heller. Ibland kan det tex vara ett schabrak som är smutsigt på bilden och så står det ”tvättas innan köp”, eller ett träns som inte är putsat osv. Känns bara slött.
Jag orkar inte fixa med täckestvätt när jag säljer men då skriver jag helt enkelt att det säljs otvättat och justerar priset ngt.
Ja precis men varför inte bara sälja otvättat.För att om man inte får sålt det vill man inte bemöda sig med att tvätta? Täckestvätt är ju antingen kostsamt eller osmidigt eller både och
Jag säljer otvättat. Dels för att jag inte orkar pilla med det, dels för att jag själv också hellre köper otvättat då jag upplever att tvätt, hur bra de än är och hur mycket impregnering som än görs, förkortar livslängden.
Åsså går vi lite off topic då, men jag har tvättat mina täcken - flera olika märken - flera gånger och de håller fortfarande hästarna torra. Så jag undrar lite över det där. Täckena är ju inte impregnerade i grunden, utan tyget i sig är ett membran som stänger ute väta samtidigt som det kan släppa ut fukt.Vill bara köpa otvättade täcken. En tvätt förstör ju impregneringen.
Åsså går vi lite off topic då, men jag har tvättat mina täcken - flera olika märken - flera gånger och de håller fortfarande hästarna torra. Så jag undrar lite över det där. Täckena är ju inte impregnerade i grunden, utan tyget i sig är ett membran som stänger ute väta samtidigt som det kan släppa ut fukt.
(men jag vräker inte på tvättmedel, utan använder bara en liten dos)
Håller med, det har jag funderat på, tvättar täcken vid behov och de täcken vi har som är av bättre kvalitet har aldrig läckt. Dom som används mest och därför tvättas mest är mer än 10år gamla. Har en flaska impregnering, men får aldrig användning för den.Åsså går vi lite off topic då, men jag har tvättat mina täcken - flera olika märken - flera gånger och de håller fortfarande hästarna torra. Så jag undrar lite över det där. Täckena är ju inte impregnerade i grunden, utan tyget i sig är ett membran som stänger ute väta samtidigt som det kan släppa ut fukt.
(men jag vräker inte på tvättmedel, utan använder bara en liten dos)