Annonser på Buke

Det vet inte buke, men google vet eftersom du besökt de där sidorna. Då lägger google in annonser från dem, och från andra sidor du besökt, här.

Jag brukar bli lite full i skratt när jag i tre dagar får annonser för t ex en bok som jag just köpt.

Jag brukar dock inte besöka företagens hemsidor?!

Dock ett tag fick jag jättemkt reklam för clearblue och det vet jag varför :p

Jag brukar dock inte besöka företagens hemsidor?!

Dock ett tag fick jag jättemkt reklam för clearblue och det vet jag varför :p
Du har förmodligen gjort det, eller googlat dem, eller besökt andra i samma bransch. Eller om ditt yrke har ett tydligt signalord, t ex präst, och du har skrivit här att du är präst, då kan du få annonser från kyrkor.

Hur som, det är inte buke som väljer reklam åt dig, det är google.

Det går att blocka så man inte ser personligt riktade ads. Jag har gjort det och reklamen jag ser nu har inget med sidor jag har besökt att göra. Kommer dock inte ihåg hur jag stängde av det, men det är bara att googla så hittar ni säkert hur man gör.

Ett tag fick jag bara annonser på ryska, en del ganska tvetydiga - mycket nakna bröst om man säger så. Den enda ryska sidan jag varit inne på var en rysk burmauppfödare, men hur det ledde till rysk porrreklam har jag ingen aning om. All reklam var på ryska ett tag.

Eftersom jag var inne på diverse katterier så vore det mer logiskt att jag skulle få kattreklam men icke. Mycket mystiskt :confused:

Kommer ihåg att i samband med förra valet var det vissa som såg reklam från SD på Buke vilket upplevdes som mycket obehagligt. Också mycket konstigt. Jag antar att man kan rensa cookies så blir man av med riktad reklam.

Ett tag fick jag bara annonser på ryska, en del ganska tvetydiga - mycket nakna bröst om man säger så. Den enda ryska sidan jag varit inne på var en rysk burmauppfödare, men hur det ledde till rysk porrreklam har jag ingen aning om. All reklam var på ryska ett tag.

Eftersom jag var inne på diverse katterier så vore det mer logiskt att jag skulle få kattreklam men icke. Mycket mystiskt :confused:

Kommer ihåg att i samband med förra valet var det vissa som såg reklam från SD på Buke vilket upplevdes som mycket obehagligt. Också mycket konstigt. Jag antar att man kan rensa cookies så blir man av med riktad reklam.

Är du inloggad med Google så spelar cookies väldigt liten roll. Det finns även andra sätt att spåra som används, helt utan att man är inloggad. Övervakningen är ganska extrem, men så länge toppen av obehaglighet är att få upp en Jimmie i flödet, så är jag OK.

Är du inloggad med Google så spelar cookies väldigt liten roll. Det finns även andra sätt att spåra som används, helt utan att man är inloggad. Övervakningen är ganska extrem, men så länge toppen av obehaglighet är att få upp en Jimmie i flödet, så är jag OK.

Jag är definitivt inte inloggad på goggle, gillar den inte. Nu använder jag både adblock och Ghostery så jag slipper tack och lov annonseringen. Jag förstår att många gratis forum, tidningar osv överlever på reklam, men det gör min dator så förbaskat långsam, vilket jag också påpekat när det är enkäter som frågar om varför jag blockar reklam. Jag tillåter reklam på några sidor som The Guardian tex, eftersom jag verkligen tycker de är viktiga.

Inte så mystiskt om man betänker att ordet pussy både syftar till katter, och till kroppsdelar som sitter en bit under de där nakna brösten... Och olika sidor lägger ju in taggar vad de sas handlar om.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 741
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
624
Senast: IngelaH
·
Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 765
Senast: Viva
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 301
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama