Annons låser webläsaren

Shaggy

Trådstartare
Sedan en tid har jag problem med att min webläsare går i stå och datorn tuggar när jag är inne på Buke. Sidan laddar men sen kan jag inte scrolla eller klicka vidare på ett par minuter. Efter ett tag insåg jag att det hela beror på en annons nämligen den från Ado*e (stjärnan för att google inte ska sätta in annonsen till det här inlägget). Är det bara min dator som har problem med den?

Jag har för mig att jag sett den annonsen och inte haft några problem, men det på en webbläsare som inte har flash-player.

Jag får problem på buke ofta senaste veckorna (använder firefox) att en flik hindrar sidan från att fungera som den ska. kan kanske vara relaterat till det som @Shaggy upplever?
Det kommer upp en gul flik i överkanten där man kan välja att stoppa och då laddar sidan om och sedan funkar det ett tag. Men händer rätt ofta faktiskt (bara på datorn dock, på iphonen som har safari händer det inte)

Det skulle kunna vara relaterat till en dåligt fungerande flash-annons, typiskt att det skall vara adobe, de flesta vettiga försöker gå ifrån flash så gått det går.
Jag har nu blockat samtliga adobes annonser.

jag har fortfarande samma sak
"En webbsida gör att din webbläsare långsammare" står det högst upp och då fryser sidan så inte allt laddas ner . Man kan välja att stoppa den eller vänta . det går fortare att stoppa den och börja om än att vänta ......
Ska kolla om det har med Firefox eller min dator att göra(så gott jag kan)
dock händer det BARA på bukefalos och inte alls på andra sidor

Jag testar nu att köra med safari även på datorn ( har mac- men har firefox som standardläsare där) och hittills inga bekymmer
På iphonen har jag inte heller det bekymret att det fryser alls. Eller att det kommer upp något om att en webbsida gör din webbläsare långsam
Så min gissning är att det handlar om firefox faktiskt

Jag kan tänka mig att firefox har cachat något felaktigt, som ställer till det. Ctrl+F5 eller rensning av webbläsarcachen skulle nog kunna fixa det.

Liknande trådar

Bukefalos Hej! Över helgen har jag haft problemet att bukefalos inte vill öppnas i min standard webläsare mozilla utan jag får söka mig till en...
Svar
3
· Visningar
856
IT & mobiler Läs detta innan du skapar en ny tråd. Läs igenom de vanliga frågorna nedan. Om du behöver diskutera vidare så använd helst någon av de...
Svar
0
· Visningar
13 764
Senast: gern
·
Bukefalos Här kommer en lång rad med förslag till förbättringar och rättningar som jag samlat på mig undet mitt surfande här de senaste dagarna...
Svar
9
· Visningar
1 421
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama