Sv: anmäla

skulle ni anmäla någon för att dom inte spola av benen på hästarna?
vi blev anmälda för att vi inte spolar av benen på hästarna. den enda vi har med karledsproblem e den som blir spolad pga av torra ballar.
vi hade 5st ute i hagarna det tog oss 7min att ta in dom tydligen, men då var allt klart det var bara att släppa in dom. I anmälningen var det också med att dom stackars hästarna hade gnäggat när vi kom o skulle ta in dom!
men ärligt talat så har det snart gått så långt så man blir väl det närsom helst...
Hon som har anmält har egen häst.

Tillgången på idioter är större än efterfrågan :devil:

skulle ni anmäla någon för att dom inte spola av benen på hästarna?

Neeej. Men om benen ser förjävliga ut och inget görs en tid och man får tillsägelse angående detta gång på gång hade jag förstått . Men då menar jag inte just att man SKA spola benen heller. Men göra rent desse!!!!

Jag spolar aldrig benen på mina hästar, dom står inne varje natt, borstar av benen samtidigt som jag borstar hästen, ca varannan daag. Har aldrig haft mugg på mina. Det torkar ju över natten och faller av om inte annat. Är väl skillnad om man ser leriga hästar med klara hälsoproblem och stora svullnader samt mugg på benen. Men man kan ju int anmäla enbart för att benen e leriga liksom..nacka om at slösa på länsstyrelsens dyrbara tid..

Och jag har blivit anmäld för att jag hade mina hästar ute i mörker och utan täcken.
På vintern är det mörkt klockan 4 och mina hästar har päls, vad är problemet liksom ?

Folk är så fåniga att klockorna stannar.

Hopps...
Har nästan varit på väg att göra det.

I det fallet handlade det om mer än lite leriga ben dock, hon varken borstade eller spolade av benen eller något annat under en dryg månads tid. Hästarna gick i en mycket lerig hage och hade mycket hovskägg och långa svansar som det hängde tjocka lerkakor från.
Hon fixade det och höll efter sina hästar bättre efter ett antal utskällningar och även hot om anmälningar från min sida så jag lät bli, men det var på vippen, och jag ångrar i efterhand att jag inte gjorde det, det var ganska så många fler saker att anmärka på.

Men i ditt fall låter det absurt.

kl.

Den sista idioten är ännu inte född. När jag och förra sambon hade häst, blev vi anmälda för att hästarna spred allergener och drog till sig flugor. Vi hade dem hemma med stall på tomten och vinterhage på grannfastigheten som var jordbruksfastighet med massor av hästar. Anmälaren hade något kortare avstånd till grannens hästar än våra, utom när vi släppte ner dem till tomten för att beta av lite.

Anmälaren var allergisk påstod hon (hade plötsligt uppstått vid 70 års ålder tydligen) men samtidigt ville hon ha vår hästskit till sina odlingar. Vi såg hur hon tog sig in på vår tomt (allergisk som hon var) och stal hästskit. :D

Sen finns det ju faktiskt hästar som man inte KAN spola? Det finns kanske inte ens en vattenslang på stället? Eller hästen är livrädd för dylika saker? Vad gör man i ett SÅNT fall?:D

Men ärligt? Tar man ens emot och tar igenom en sån anmälning? Eller måste alla anmälningar igenom även om de är rent ut sagt ssåhär kitkorkade??

Om man absolut måste få rent blöta leriga ben men inte kan använda slang får man ta en hink vatten och en borste. Doppa borsten i vattnet och borsta. Problemet är löst.

Och jag har blivit anmäld för att jag hade mina hästar ute i mörker och utan täcken.
På vintern är det mörkt klockan 4 och mina hästar har päls, vad är problemet liksom ?

Folk är så fåniga att klockorna stannar.

Tänkte precis skriva det lika löjligt som att någon blir anmäld för att ha ett för tunt vintertäcke eller inget täcke alls på sina hästar . Man vet ju ajälv vad sin häst behöver !

Då är det väl bara att vänta på att jag också blir anmäld, spolar aldrig benen, mina hästar gnäggar när jag kommer och dessutom matchar inte utrustningen:p

Och du vågar tala öppet om sådan vanskötsel :cool: akta så du inte får djurförbud :cry: :angel: ;)

Men leran kan faktiskt vara skyddande om den har torkat.

jag har varit på ett ställe där några spoalde och handdukstorkade de leriga benen varje dag andra borstade bort leran relativt sällan.
Gissa vilka som hade mugg...

En gång för flera år sen när jag blev skälld för att inte spola benen på min häst gjorde jag det efter konstens alla regler, dagen efter kom muggen. Har inte spolat benen på hästen sen dess utan borstar av den.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Under helgen tog sig en kvinna in i stallet på Olofströms Ridklubb och började utfodra hästarna - något hon inte hade befogenhet att...
Svar
0
· Visningar
89
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Att ryttaren hörde motorljuden och stannade hästen gjorde att en kollision undveks när bilen sladdade ut i hög hastighet. Nu anmäler...
Svar
6
· Visningar
1 157
Senast: fio
·
Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
338
Senast: CaisaCax
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Får vi träna och tävla med hästar i framtiden och kommer den ideella ridsportföreningen att finnas kvar? Den 12-13 oktober är det dags...
Svar
0
· Visningar
325
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka