Sv: anmäla

Nej, det vore väl ändå bra löjligt. Snacka om att överreagera isåfall!! Jag skulle säga till personen ifråga att "tänk på att spola av benen på hästen" och sen skulle det vara bra med den saken.

Funderar du på att anmäla någon för detta? Eller är det någon som hotat med att anmäla dig?

Jag spolar inte benen på mina hästar. Däremot spolar jag hovarna på den ena när det är lerigt i hagen.
Väntar hellre tills leran på benen torkat och borstar bort det

Här spolas absolut inte några ben! Varför då? Mina går på lösdrift och nu när det börjar bli minusgrader skulle det sluta med att de fick kånka runt på istappar i hovskägget.

Nästa steg blir väl att anmäla för att någon har brunt träns till svart sadel...

Nä, men jag spolar av hundarnas tassar, fanor o underrede innan de får komma in när det är lervälling ute.
:bump::banana::bump:

vi blev anmälda för att vi inte spolar av benen på hästarna. den enda vi har med karledsproblem e den som blir spolad pga av torra ballar.
vi hade 5st ute i hagarna det tog oss 7min att ta in dom tydligen, men då var allt klart det var bara att släppa in dom. I anmälningen var det också med att dom stackars hästarna hade gnäggat när vi kom o skulle ta in dom!

Senast ändrad:

Nästa steg blir väl att anmäla för att någon har brunt träns till svart sadel...

Leriga ben skulle jag inte anmält, däremot omatchande träns och sadel...
...det om något måste ju vara förödande för hästens självförtroende och prestationsförmåga!:crazy:

men ärligt talat så har det snart gått så långt så man blir väl det närsom helst...

Så oerhört bedrövligt att någon okunnig anmält för det, det visar hur lite den personen kan!

Då är det väl bara att vänta på att jag också blir anmäld, spolar aldrig benen, mina hästar gnäggar när jag kommer och dessutom matchar inte utrustningen:p

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Under helgen tog sig en kvinna in i stallet på Olofströms Ridklubb och började utfodra hästarna - något hon inte hade befogenhet att...
Svar
0
· Visningar
89
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Att ryttaren hörde motorljuden och stannade hästen gjorde att en kollision undveks när bilen sladdade ut i hög hastighet. Nu anmäler...
Svar
6
· Visningar
1 157
Senast: fio
·
Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
338
Senast: CaisaCax
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Får vi träna och tävla med hästar i framtiden och kommer den ideella ridsportföreningen att finnas kvar? Den 12-13 oktober är det dags...
Svar
0
· Visningar
325
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka