Anmäla tränare?

Blomsara

Trådstartare
Vad hade ni gjort i denna situationen? Jag vet en travtränare som får startförbud efter startförbud på alla sina hästar som hon har haft. Ibland går dom ett godkänt lopp. Hästarna har fått både startförbud samt att friskintyg krävs. Lyckats att få igenom hästarna genom att veterinären inte bryr sig om hästarna.

Hur eller vart går man, om man vill gå vidare med sådant här?

Vad hade ni gjort i denna situationen? Jag vet en travtränare som får startförbud efter startförbud på alla sina hästar som hon har haft. Ibland går dom ett godkänt lopp. Hästarna har fått både startförbud samt att friskintyg krävs. Lyckats att få igenom hästarna genom att veterinären inte bryr sig om hästarna.

Hur eller vart går man, om man vill gå vidare med sådant här?

ST eller hemmabanan är väl mest logiskt.
Menar du att hon har en veterinär som friskskriver halta hästar så ska väl veterinären anmälas till Jordbruksverket. Men du måste ha mer bevis än eget tyckande.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 386
Senast: QueenLilith
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
807
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 591
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
10 882
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Julmat 2024
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Ettåring och julgran