Anmäla tränare?

Blomsara

Trådstartare
Vad hade ni gjort i denna situationen? Jag vet en travtränare som får startförbud efter startförbud på alla sina hästar som hon har haft. Ibland går dom ett godkänt lopp. Hästarna har fått både startförbud samt att friskintyg krävs. Lyckats att få igenom hästarna genom att veterinären inte bryr sig om hästarna.

Hur eller vart går man, om man vill gå vidare med sådant här?

Vad hade ni gjort i denna situationen? Jag vet en travtränare som får startförbud efter startförbud på alla sina hästar som hon har haft. Ibland går dom ett godkänt lopp. Hästarna har fått både startförbud samt att friskintyg krävs. Lyckats att få igenom hästarna genom att veterinären inte bryr sig om hästarna.

Hur eller vart går man, om man vill gå vidare med sådant här?

ST eller hemmabanan är väl mest logiskt.
Menar du att hon har en veterinär som friskskriver halta hästar så ska väl veterinären anmälas till Jordbruksverket. Men du måste ha mer bevis än eget tyckande.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 099
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 489
Senast: Sesca
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 402
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 141
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama