anlita transportfirma

V

viljan

Jag har köpt häst från blekinge och måste anlita en transportfirma. Det är ju en bit och transportera hem hästen. :smirk:

Någon som har några tipps och ge. Vad ska man tänka på. Vilken transportfirma vågar man lita på. Vad har ni för erfarenheter ni som transportera skåne/blekinge-norrbotten. Skicka ett PM om ni inte vill skriva in här. Hur sker betalning till en transportfirma. Betalar man när hästen kommer och man ser i vilket skick hästen är.

Det är första gången jag skickar efter häst på "postorder" så man är ju lite orolig när det gäller transporten :crazy:

Sv: anlita transportfirma

Ni som vill får gärna tipsa mig också! :bow:
Ska ev. ha hem en häst från Enköping till Helsingborg..

Håkans Hästtransporter fungerar bra, men dom kör nog inte längre norrut än Stockholm.

Håkans Hästtransporter

Om inte dom har möjlighet så kanske dom har kontakt med någon annan som kör norröver.

Länk till hästtransportörer

Vet inte riktigt vilka som kör just den sträckan du vill åka, och hur ofta, så man får ringa runt lite och ställa sina "dumma" frågor ;)

För det mesta så brukar hästarna resa fint och bekvämt i hästbussarna utan problem, när man väl övertalat dem att stiga ombord. Räkna dock med att hästen kan komma att se trött och tagen ut vid avlastningen, oavsett hur välmående den än varit innan. Det tar lite på krafterna att stå och balansera i en hästbuss i bra många timmar.

Lycka till!

jag bor själv uppe i norrbotten å har tagit upp hästar nerifrån... Båda gångerna har jag tagit kontakt med wikströms i boden här får du telnummer: 0705354001, 0921-64001 eller 0706714647. Men grens kör oxå skåne norrbotten men dom är lite dyrare... Själv har jag alltid skrivit kontrakt å betalat hästen innan dom har satts på transporten, men det är ju lite hur man själv kommer överens med säljaren =) Har betalt transportfirman när hästen har kommit :smirk:

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
1 937
Senast: super
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 102
Senast: Thaliaste
·
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
31 331
Hästvård De senaste tre åren har min häst gått på lösdrift. Det har fungerat bra efter att vi har kommit till rätta med foderbiten (lätt IR)och...
Svar
2
· Visningar
800
Senast: Corax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama