Anlita hästtransportör?

tavla

Trådstartare
Någon som anlitat en hästtransportör här?
(Altså ett bolag med häst-lastbilar som kör fraktar hästar i Sverige)
Hur funkade det?
Pris?

Japp, tycker det fungerade kanon, alla de gånger jag har anlitat. Körde utomlands och tillbaka några omgångar. Alla firmor lämnar offert, så lättast är att du mailar el ringer och begär offert för pris.

Jag har gjort det en gång(Skåne-Sthlm) fungerade klockrent. En chafför som var lugn och trevlig och tog hästarna bra!

Har fungerat bra men jag är väldigt försiktig med vem jag anlitar och tar alltid reda på hur transporterna går till (var de stannar, övernattning etc).

Jag har anlitat en gång, för en resa Sundsvall till Örebro. Fick själv möta upp och hämta i Örebro för de sista drygt 12 milen.
Fungerade utmärkt.
Kostade ca 5000kr, vilket jag tycker är rimligt i och med att övernattning för hästen ingick.

Skåne - Sthlm kostar 3750 kr inkl moms då jag fick hem hästen för en vecka sen
Holland - Sthlm kostar ca 10 000 kr men det va ca 3 år sen så det kan def gått upp...

Jag har skickat ett antal gånger och med olika transportörer, som längst från södra Skåne till Kalix.
Priset har givetvis varierat både beroense på längd men också vilken transportör. Vad jag kommer ihåg har det legat på mellan 3000 till 6000.
I början på året fick jag ner hästar från Sundsvall till Skåne ca 80 mils resa och den kostade 4000 per häst.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Ni som fått häst transporterad av hästtransportör Stockholm - Skåne för inte så längesedan; vad betalade ni?
Svar
0
· Visningar
381
Senast: kolblakkur
·
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
483
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej! ni som något nyligen kört hem häst genom att låta en hästtransportör köra hem den åt er, vad har ni betalat? jag har kontaktat...
Svar
16
· Visningar
3 907
Senast: Blyger
·
Ekonomi & Juridik Någon som vet var jag kan hitta en lista över transportörer som kör inom Sverige? Jag ska flytta hästarna i sommar rätt många mil, 75 -...
Svar
15
· Visningar
1 430
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama