Anledningar att vara lyckliga över :)

Jag är jättelycklig att mina föräldrar hjälpte mig att kunna behålla huset när jag skilde mig.. jag kom ut i morse med min senile gamle rumänske hund och tänkte att detta är paradiset..
Jag blir glad av min senila gamle rumänska hund också. Han har under de fem år jag haft honom gått från att vara periodvis skogstokig till att bli underbar. Hans senilitet har gjort att han på äldre dar tom blivit barnkär.
Jag är glad att min syster som haft mycket brus i hjärnan har blivit lugn och mår mycket bättre.
Jag är överlycklig över min sambo som alltid ser möjligheter och har en fantastisk fighting spirit samtidigt som han är rolig, mjuk och ödmjuk
Jag älskar mina syskonbarn, även om jag ibland tycker att de gör sig bäst i små doser.
Min pensionerade häst har fått en fantastisk polare på lösdriften, som ägs av en fantastisk människa som jag är otroligt glad att jag lärt känna.
Det fortsätter i all oändlighet .. Bra jobb, helt frisk, underbara vänner, ok ekonomi

Det slog mig just att mitt största argområde just nu är att den fasta telefonen och bredbandet inte blir lagat, och vilken otrolig tur att det är mitt största problem. Allt annat är bra, jag har en underbar familj, ett hus att bo i, jag studerar gratis, mina barn går i skolan gratis och får otroligt bra uppbackning. Jag lever på landet och har härlig natur runt husknuten och solen skiner idag! :love:

Jag är också en sådan där som kan bli lite lätt lyrisk över de mest alldagliga sakerna. Små saker som gör/gjort mig lycklig idag är:

- Att jag vaknade helt utvilad innan klockan ringde
- Mitt mellanmål, som var jättegott
- Solen
- Mina nya vantar
- Morgondagens jobbresa (som visserligen innebär uppstigning kl 03.45, men i alla fall...)
- Att jag har ett nytt avsnitt av min favoritserie att se ikväll

På en större skala så är jag lycklig över att jag har en sådan fin familj som alltid funnits där, över min sambo som förstår, respekterar och utmanar mig, över att jag är helt frisk både fysiskt och psykiskt, att jag har ett jobb, att jag är uppskattad på jobbet, att jag kan promenera i princip var som helst och inte är beroende av bil eller dylikt, och över att jag hittills i livet varit rätt förskonad från jobbiga upplevelser och svåra perioder.

Idag är jag glad över:
* Var fint väder på morgonpromenaden, gör inte ens nått att jag glömde handskar och frös om händerna :D
* Att min unghund numera kan vara ensam hemma helt lugn ett par timmar utan vidare (säkert mer å, men det behövdes inte).
* Pasta och kött till lunch:D

• Min son :love::heart
  • Min sambo (oftast i alla fall, ibland driver han mig till vansinne också :laugh:)
  • Mina katter
  • Att det har funkat bra med ekonomin hela föräldraledigheten och att vi har en bra plan framöver för att kunna vara hemma med sonen ytterligare ett tag
  • Att solen skiner och våren verkar vara på ingång!
  • Att sonen sovit i över två timmar nu
  • Att jag/vi börjat planera för sommaren och det verkar som att vi kommer att lyckas göra en del ändå
  • Att sambon kommer att ha semester/vara föräldraledig i flera månader snart, vilket ger oss en chans till att umgås mer hela familjen och dessutom en chans till att få lite gjort i huset
  • Tanken på att börja med vattengymnastik (förhoppningsvis väldigt snart)
  • Att mitt sockerberoende har minskat, jag är nog inte "botad" men det är väldigt mycket bättre
  • Att mina gamla morföräldrar just körde förbi här utanför och tutade glatt typ 15 gånger och att sonen konstigt nog inte vaknade av det :D
Finns en hel del, både stort och smått, att glädjas över idag :) Det är jag glad över!

Tramsigt men sant...
Min hovslagare gör mig ofta ganska lycklig.
Min vardag underlättas...

och dessutom: så många snälla och hjälpsamma människor som finns när det kniper. Även sådana man inte tänkt på som "riktiga" vänner utan mest sett som bekanta men som erbjuder hjälp och annat när det krånglar.

Just idag är jag väldigt lycklig över mitt jobb! Andra dagar driver det mig till vansinne, men dagar som idag när jag får träffa en ungdom och se hennes utveckling från totalt kaos för ett halvår sen till att hon nu sitter och berättar om hur mycket hon lär sig i skolan och att hon aldrig tidigare trott att hon kan lära sig saker. Det är bara helt fantastiskt att få följa.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 457
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar