Anky Salinero

settis

Trådstartare
Ni som har/haft en Anky Salinero, kan ni vara snälla och ge ert omdöme om denna sadel? Är den värt sitt pris osv.

mvh cissi

Sv: Anky Salinero

tyckte den var ok att rida i. Inte så mycket mer. Har haft bättre sadlar för samma pris..

ok, tack för ditt svar. Undrar om du kan rekomendera en likvärdig sadel som du anser bättre för ca samma pris.

Jag har den nya (2007) Anky Salinero STS som är rätt rejält annorlunda mot de äldre modellerna, framför allt i bossornas uppbyggnad. Prislappen har gått upp ett rejält snäpp också.
Sadeln är ljuvlig, kan inte beskriva det på annat sätt. Mjuk, stöd på rätt ställen och ligger som en smäck på min häst (som trivs kanon med den).
Men, som men alla andra sadlar, den ska passa just Din kropp och Din häst för att vara "ljuvlig". Vad andra tycker är nästan ointressant... ;)

Tack för ditt svar. Har provridit i den och tyckte att den var superskön. Men tyvärr åkte den en anings fram, så vi ska prova om det räcker med att ha förstropp på den. Hästen är ju på grönbete och ser ut därefter så det kanske är svårt överhuvudtaget att hitta en sadel just nu.

Som sagt, det lilla jag provred tyckte jag att den var jätte skön, men som du nämner så kostar den ju lite grand, men kul att du tyckter om den!

Jag vet inte om du observerade det, men det sitter en förberedd förstropp för sadelgjorden under kåpan.
Jag vet att många syr fast en sadelgjordsstropp i den och använder den att spänna i för att sadeln ska ligga rätt. Men då måste man ju först köpa sadeln eller kanske om man kan låna en med fastsydd extra stropp för att prova.
För min del var det aldrig aktuellt, den sitter perfekt. :)

Ja jag såg det. Ridportsaffären skulle ordna detta åt mig. Får se om det blir bättre! Känner att sadeln verkligen måste sitta perfekt för att jag ska lägga ut så mycket pengar (för mig är det mycket pengar ivf). Så det är verkligen toppen att de ordnar detta för mig.!

Kul att du tycker om sadeln!

Sv: Anky XL någon som provat?

Läser med stora ögon på Buke att Anky (Pessoa) sadeln inte är av bra kvalite m.m. Är det någon som provat den nya Anky XL, jag tycker den är bra i bossorna, inte alls som ett tak som vissa skrev att Ankyn var och rejält bomvid vilket jag oxå hört att de inte ska tillverka, blir lite snurrig nu. Någon som har en Anky XL eller kan hjälpa mig med info. Den sadeln jag har att prova känns inte alls som den kritik som sadeln får här på Buke.

Jag har en pessoa anky och håller inte alls med kritiken den fått på buke. jag tycker den är helt underbar!:love:

Anky XL känner jag inte till.
Jag trodde Anky Salinero STS som kom ut i fjol var den senaste modellen som fanns.
Jag har STS:n i alla fall och som du kan se ovan är jag väldigt nöjd.

Den är kanonfin i bossorna med de olika lagren, konstull på toppen, sedan ett delande mellanskikt och så något typ syntetskum undertill mot hästen. Väldigt mjukt och följsamt är det i alla fall och som grädde på moset STS-bommen som flexar.
Ngt takformat ligger bossorna, men min häst kräver det så det är perfekt.

Bara fråga om du undrar något, jag har haft min i ett år nu.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Hemmet Våra gamla fönsterlås börjar ge upp och brista. De är av modell 280, är vad jag har lyckats klura ut (det är i alla fall samma modell)...
Svar
9
· Visningar
392
Senast: co-SMAD4
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 648
Senast: Claraclara
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 202

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar