godisbiten
Trådstartare
För några år sedan sålde jag min älskade häst, min första egna häst pga flytt till lägenhet. Bodde där i ett år men vantrivdes, fick hemlängtan och flyttade hem igen, så nu ångrar jag mig så djupt att jag sålde henne, saknar henne så mycket, det går inte en enda dag utan att jag tänker på henne. jag hatar mig själv för att jag sålde min bästa vän. Hon var världens snällaste o jag älskar henne så mycket. Önskar att det skulle finnas en möjlighet att köpa tillbaka henne men det går inte. De som köpte henne vill inte sälja henne o jag förstår dem. Hon har fått det bästa hemmet man kan tänka sig för hon har hästkompisar o blir ompysslad varje dag. Jag flyttade till lägenhet för att jag var arbetslös o trodde att jag skulle få ett jobb men icke, mådde sen jättedåligt o kom tillbaks. Hade ingen möjlighet att stalla upp henne någon annanstans pga dålig ekonomi. Jag önskar att någon hade blivit fodervärd åt henne istället men jag tänkte inte på det just då. Är nu hemma och är deprimerad och hästlös. Jag var ute varje dag när jag hade henne, men nu hänger jag bara inomhus o grubblar över mina dåliga val i livet. Bor mitt i skogen o det är långa avstånd till allt, så svårt att bli medryttare o så. Jag mådde bra att ha häst, rena terapin att vara sysselsatt. Inte aktuellt med ny häst nu pga renoveringsbehov i huset där jag bor, det kräver all min tid och ekonomi. Men sen när det är klart då blir det dags med ny häst. Men det känns så svårt för jag vill jättegärna ha häst nu, men det går inte i nuläget, klokare att vänta när allt är klart o sen ha all tid i världen. Vad skulle ni ha gjort?