Q
Quintus76
oj ooj oj! Råkade av en händelse hamna på angloarabernas riksutställning i Plönninge i helgen. Jag är inbiten halvblods ägare bör tilläggas... Varför tenderar alla små föreningar att bli klubbar för inbördes beundran o klappa varann o sig själva inte minst, på bröstet... Inne i ridhuset under visningarna stod ibland åtta pers vi dommarna, därav personer med nära relationer till de hästar som visades... Är det verkligen tillåtet?? Så vitt jag vet så kallas det jäv? Det hade aldrig fått förekomma på ett treårstest eller kvalitets fär halvblod. Vågar ingen i föreningen säga ifrån??? Sen undrar jag en sak till, eftersom jag inte är insatt i denna rasförening... Hingsten Business x 1102 visades exeriört, eller nåt, han var inne i ridhuset o vände, då är min fråga, VARFÖR????? Han är väl godkänd eller?? Det stoägare vill se av en så gammal hingst är väl prestationer, inte sida.... Vad vet jag, jag håller på med halvblod... Ett tips till de som arrangerade denna riksutställning är att kanske till nästa gång besöka lite andra arrangemang, kanske ett treårstest eller dyl, o ta lärdom av det. En eloge till alla hästägare som tappert gick runt o väntade i evigheter pga förseningarna. För min del så blev jag positivt överraskad av ett par av de yngre hästarna jag såg, det finns hopp för framtiden i Angloaveln!!! ![Bump :bump: :bump:](/bilder/smilies/bounce.gif)
![Bump :bump: :bump:](/bilder/smilies/bounce.gif)