Angloarab till ft?

Sv: Angloarab till ft?

Mm, det ska bli jättespännande att se hur hon utvecklas! Hon är iaf jättenöjd med hästen (hon är ju 2 år nu då) än så länge.

Jag har tagit hand om ett anglo sto efter Shiva du Loup x till och från för flera år sedan. Tror hon gick Msv b.. Väldigt fint psyke hade hon men hon hade mycket humör.

hejsan här verkar de finnas många som vet lite om angaloaraber. nån som vet nått om angaloarabhingsten elcatero?? e la så de stavas skitsnygg hingst iaf, har en avkomma från honom på 3 år nu, nån som vet nån som har nån mer avkomma å hur de gått för dom osv? vi har ju nyss... börjat å pappan e ju grymt snygg minst lika snygg som min tös. hihihi vore skoj att veta då jag har henne på test nu å hoppa verkar hon kunna kan ja lova hihi... aldrig pressat henne hade en löshoppning på klubben då hoppa hon 120 stillastående sen la vi av, de får räcka för i år iaf :P hi hi

Elcatero är mig veterligen ingen anglo-arab utan en fullblodsarab godkänd för arab, halvblods och angloarabavel. :D

Född 1985
e. Eldorado
Startade på galoppen 40 ggr och fick med sig 11 segrar därifrån.

jag har haft anglo...

tävlad fälttävlan.

mkt het häst men väldigt duktig och hade mkt kapacitet

var väldigt speciell att rida. lite tuff sådär,,,,

Har sett en avkomma efter Shiva du Loup x, den hade fin hoppkapacitet, men väldigt knepig i humöret. har nu en anglo själv, jätte snäll att handskas med, verkar dock ha en tendens till att surna till under ridning då man kräver ngt. Då handlar det om basiska saker som att gå fram för skänkeln, då han bara är tre år.

Vi har en i stallet som går ** än så länge. Han är snäll, väldigt fin att rida och dessutom snygg att titta på, men kan bli rätt knäpp ibland... Fast det beror nog mer på pappan än själva rasen :angel:
e: Golden Profit xx

Jag fick hem min anglo i mars när han var 4 år, född -01, då var han sutten på ca 10 ggr.
Han har varit klockren i allt jag har bett honom göra. Red ut ensam på honom andra veckan jag hade honom, rörde inte ett öra när jag ville klippa honom :D

Hoppar som bara den! Rör sig trevligt och taktmässigt.

Han är fortfarande en liten ängel, det enda jag kunde önska är lite mer storlek. Är ca 160 idag men har vuxit mycket i sommar så han kanske ökar någon cm till. *håller tummarna*

Åååh, driver du med mig? Honom har jag haft koll på lääänge, sedan ett par år tillbaka kanske till och med! han är ju superläcker... :love:

Åååh, driver du med mig? Honom har jag haft koll på lääänge, sedan ett par år tillbaka kanske till och med! han är ju superläcker... :love:

Was?? Chateau? Den här traden startade jag för mer än ett och ett halvt ar sen...
Har hunnit köpa och tävla upp ett.. tadaa.. engelskt fullblod under tiden :D men jo, han är/var j-vligt fin, vet du vad som hände med han??? Han maste ju fortfarande vara ganska ung...

Haha, jaa jag märkte det! :D
Nej jag vet faktiskt inte om han är såld än eller stannat hos uppfödaren. Han är 5 nu skulle jag tro.

Angloaraber är mycket trevliga och fungerar mycket bra i fälttävlan eftersom de ofta är duktiga i både dressyr, hinderhoppning och ute på fält. De är snabba, smidiga och starka. Återhämtningstiden är mycket kort. Den enda nackdel som en del angloaraber har är att de kan vara tittiga vilket kan göra att de känner sig osäkra inför okända hinder. De lär sig däremot snabbt av sina erfarenheter. Min erfarenhet är att man bör vara trygg och säker och konsekvent när man rider en angloarab för har du väl fått deras förtroende och tillit så tvekar den inte för skrämmande saker. Temperamentet ät hett, aktivt men kontrollerbart. Bra motor fram men lyssnar på dina hjälper och blir därför inte oganterlig. Absolut något av det trevligaste jag har haft med att göra.

jag vet många anglos som har varit super från början. har snarare bara mött på 1 som varit förjävlig men var de hela ivet =( alla andra har varit rba individer.

Liknande trådar

Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
943
Senast: ufot
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 495
Senast: Mia_R
·
Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
30
· Visningar
2 458
Senast: Shixle
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 961
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar